تکنیک های سئو به صورت تخصصی
32 تا از بهترین تکنیک های سئو در 2024 ترفند های مهم سئو
ساخت بک لینک با شبکههای اجتماعی یکی از آسانترین روشهای ساخت بک لینک است. کافی است در شبکههای اجتماعی مختلف اکانت بسازید و لینک صفحات سایتتان را به اشتراک بگذارید. درست است که بک لینک شبکههای اجتماعی نوفالو است و ارزش بسیار کمی را به صفحه تزریق میکند اما از هیچ چی بهتر است. ضمن اینکه به این نکته توجه کنید که اتوریتی شبکههای اجتماعی بسیار بالا است و لینک نوفالو شبکههای اجتماعی از سایر بکلینکهای نوفالو موثرتر است. ما میتوانیم به یک صفحه با کلمات کلیدی دوم و سوم در فوتر و سایدبار لینک بدهیم و با انجام این کار شانس رتبهگرفتن یک صفحه در کلمات کلیدی دوم و سوم را نیز بالا میبریم.
می توانید متوجه شوید که رقبای شما در کلمه هدف شما از چه صفحاتی لینک سازی داخلی انجام داده اند. فعالیتهایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرایند بازاریابی محتوا دانست. تبلیغات دو کلیکی (DoubleClick) به تبلیغاتی گفته میشود که برای ثبت یک کلیک معتبر و کاهش کلیکهای تصادفی یا تقلبی، به دو بار کلیک کردن کاربر نیاز دارد. استفاده از این روش، کیفیت کلیکها را افزایش میدهد، از هزینههای تبلیغات میکاهد و باعث افزایش نرخ تبدیل و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو میشود. این در حالی است که عدم استفاده از آن، عکس این نتایج را به همراه خواهد داشت. هسته حیاتی وب که به کور وب وایتالز نیز شناخته میشود مجموعهای از متریک ها و استاندارد های تعیین شده توسط گوگل است که میزان تجربه کاربری در سایت را بررسی میکند.
Search Engine Journal یک جایگزین کاربر محور برای Search Engine Roundtable است و گزارشهای جامعی درباره جدیدترین بهروزرسانیهای گوگل و روندهای بازاریابی ارائه میدهد. مخاطبانتان را درک کنید، نظرات آن ها را در زیر پست های خود بخوانید و بررسی کنید، کدوم پست ها محبوب تر از بقیه هستند. سایت پرسش و پاسخ Quora، گوگل آنالیتیکس و Kickstarter میتونند به شما در گرفتن بازخوردهای مردم بیشتر کمک کنند. یکی از داغ ترین و جنجالی ترین موضوعات سئو، خرید بک لینک و عواقب آن روی سایت است. خیلی ها از خرید بک لینک به رشد قابل توجهی رسیدن و خیلی ها هم سایتشان پنالتی شده است. به جای اینکه یک مطلب جدید بنویسید، بهتر است که هر از گاهی اطلاعات بیشتری به پست های قبلی خود اضافه نمایید.
منظور از تجربه کاربری همان انتقال حس خوب و بدی است که شما به واسطه وب سایت خود می توانید به کاربرانی که وارد وب سایت شما شده اند انتقال دهید. سئو کلاه سفید در اصطلاح، نوعی بهینهسازی موتور جستجو است که با استفاده از تکنیکهای آن از قوانین گوگل پیروی میکنید و هدفتان دور زدن موتورهای جستجو یا فریبدادن آنها نیست. در این نوع از سئو شما بدون استفاده از بک لینک و سایر روش های پولی که در زمان صرفه جویی میکنند بصورت کاملاً طبیعی فرآیند سئو سایت خود را پیش میبرید. یک متخصص سئو اطمینان حاصل میکند که سایت شما از هر نظر (مرتبط بودن با کلمه کلیدی، سرعت سایت و…) تجربه کاربری خوبی برای مخاطب ایجاد میکند تا کاربران بیشتری وارد سایت شوند و حجم سرنخها هم بیشتر شود. این یک استراتژی خوب محتوایی است چون شما در آن می توانید به یک سوال خاص که می تواند شامل یک کلمه کلیدی طولانی و کم رقابت باشد، پاسخ دهید. با اینگونه محتواها به سایت خود عمق می بخشید و هم به کاربر و هم به گوگل نشان می دهید که به صورت تخصصی در این حوزه کار میکنید.
همانطور که گفته شد، هیچ روزنه هوشمندانه یا فرمولی جادویی برای گول زدن یک موتور جستجو وجود ندارد، بنابراین تلاش نکنید. بخشی که به خوانایی مطالب اشاره دارد، به معنای آنچه در پلاگین Yoast SEO به عنوان معیار ایجاد شده نیست! زیرا این افزونه (در قسمت خوانایی) به زبان فارسی دارای یک سری مشکلات و باگها است که نمیتوان به آن اعتماد کرد و خطاهای غیرمنطقی نشان میدهد. بنابراین اگر از سیستمهای وردپرس برای سایت خود استفاده میکنید، بدانید که موضوع خوانایی موضوعی نیست که در افزونه بررسی شود. با ایجاد فواصل معقول و تیترهای مناسب میتوانید این ویژگی را در محتوای خود ایجاد کنید.
بعد از یافتن آنها به صفحات مربوطه بروید و بررسی کنید که آن صفحه چه ویژگی دارد و چطوری میتوانید بخشی از ترافیک آنها را به سمت سایت خود سوق دهید. ویژگی های مثبت و ضعف آنها را پیدا کنید، آنگاه صفحه کامل تر از رقیب ایجاد کنید. هدف ما از تدوین استراتژی سئو این است که خطوط قرمز کسب و کار را مشخص کنیم تا زمان و سرمایه ارزشمند خود را بر عبارات و صفحاتی متمرکز کنیم که بیشترین ارزش را برای کسب و کارمان خلق میکنند. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکههای اجتماعی، حضور در فرومهای تخصصی، دریافت بک لینک از سایتهای معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانههای پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page مینامیم. فعالیتهایی که در بیرون از سایت ما رخ میدهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت. اعتماد کاربران؛ همان برگ برندهایست که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است.
اگر میخواهید ایدههای کلیدی بیشتری پیدا کنید، روی پیوند داخلی کلیک کنید. اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. با رعایت این نکات، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. اگر میخواهید سایت قدرتمندی از لحاظ محتوایی داشته باشید باید مقالات با کیفیت را درسریعترین زمان ممکن نویسید. یعنی اگر قرار باشد با سرعت زیاد بنویسند مجبور میشوند از کیفیت بزنند. پس اگر صفحه مهمی دارید برای افزیش اعتبار صفحه میتوانید لینک آن صفحه را در سایدبار سایتتان قرار دهید.
با اینحال، تکنیکهای سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر میرسند. در این وبلاگ، تلاش میکنیم تا به زبان ساده، تکنیکهای سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنیم. اگر به دنبال آموزش سئو رایگان و باکیفیت هستید با این مطلب از آموزش سئو همراه باشید. سایتهای اسپم، سایتهایی هستند که برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، افزایش بازدید یا لینکسازی، از روشهای غیرقانونی و مخرب استفاده میکنند. این سایتها فاقد محتوای ارزشمند هستند و اغلب محتوای تکراری، غیرمرتبط یا کپی شده دارند؛ ضمن اینکه تعداد زیادی بک لینک خارجی به سایتهای بیربط را شامل میشوند و پر از صفحات تبلیغاتی هستند. با استفاده از ابزار اسپم اسکور میتوانید سایتهای اسپم را برای جلوگیری از تأثیرات منفی آنها بر سئو و اعتبار وب سایت شناسایی کنید.
سایتها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کردهاند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبههای دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر دادهاند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیفتر، بازدید و فروش بیشتری کسب میکنند. یکی دیگر از نکاتی که به گوگل ثابت میکند وب سایت شما یک سایت معتبر بوده و محتوای خوبی دارد، فعالیتتان در شبکه های اجتماعی و در ادامه، دریافت سیگنال هایی مبنی بر اعتبار بالای شما از این شبکه هاست. یکی دیگر از نکات مهمی که گوگل برای رتبه بندی شما در نتایج به آن دقت میکند، موضوع نرخ پرش است. نرخ پرش آمار آن دسته از کاربرانی است که بعد از ورود به سایت شما، به هر دلیلی مثل سرعت پایین، محتوای نامناسب و… به ناگهان از آن خارج میشوند.
فعال سازی آنها میتواند به کمک افزونه های مخصوص این کار، افزونه یوآست سئو یا حتی در بعضی قالب ها صرفا به کمک تنظیمات انجام شود. به تعریف دیگر تحقیقات کلمات کلیدی فرآیندی است که در آن به کمک ابزارهای مختلف، متوجه میشویم کاربرانمان برای رسیدن به ما و صفحات سایتمان چه عبارت هایی را جستجو کرده و میکنند. برای پیدا کردن این کلمات از ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی مثل keywordtool.io کمک میگیریم. یکی دیگر از اصول سئو که اتفاقا گوگل هم نسبت به آن حساسیت زیادی نشان میدهد، مبحث مهم امنیت سایت است. شاید برایتان جالب باشد بدانید اگر سایت شما دچار مشکلات امنیتی شود، گوگل کاربران را از ورود به آن منع میکند! این یعنی اگر سایت شما دچار حملات هکری شده، به دست هکران افتاده و گوگل متوجه موضوع شود، به کاربرانی که قصد ورود به آن را دارند اخطار داده و پیشنهاد میکند وارد سایتتان نشوند.
راهنمای سئو مبتدیان ماز یکی از معتبرترین منابع موجود در این زمینه است و برای تازهکارها یک منبع ضروری به شمار میآید. بله،در همه سایت ها بخشی برای دادن نظرات و انتقادات کاربران وجود دارد که هر چه تعداد نظرات و پاسخ به آن ها بیشتر باشد، از نظر گوگل این صفحه از سایت، دارای اعتبار بیشتری است. به این علت که مطلب ذکر شده، باعث تعامل با کاربر شده و توانسته نظر آن ها را به آن جذب نماید. تمام تکنیک های سئو که بیان کردیم اگر در کنار اصول و پایه سئو قرار نگیرند اصلا اثر بخش نخواهند بود. به یاد داشته باشید سئو یک مجموعه اقداماتی است که همگی در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند.
به یاد داشته باشید، برخی از کلمات کلیدی ممکن است به شدت رقابتی باشند، بنابراین تارگت خود را مشخص کنید. آخرین تکنیک برای بهینه سازی محتوا برای RankBrain آزمایش و اندازه گیری نتایج با استفاده از ابزارهای Google Search Console، Google Search Console است. RankBrain به طور مداوم در حال رشد و یادگیری است بنابراین باید عملکرد خود را پیگیری کنید و در صورت نیاز تغییرات را انجام دهید. در واقع، مطالعه Backlinko روی 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که میانگین تعداد کلمات در صفحه اول نتایج گوگل 1447 کلمه است. اگر می خواهید کلمات کلیدی دست نخورده ای را پیدا کنید که رقبای شما از آنها اطلاعی ندارند؟ ویکی پدیا را امتحان کنید. اگر می خواهید کلیدواژه هایی را پیدا کنید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی بذر شما دارند، به ذهن انسان نیاز دارید یا بهتر از آن، هزاران ذهن انسانی که در ویکیپدیا مشارکت دارند.
پس یکی از راهکارهای سئو که به صورت غیر مستقیم تاثیر گذار است استفاده از عنوان های جذاب و بالابردن نرخ CTR است. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه میکنیم در پاسخگویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند. یعنی برخلاف دیگر اصول سئو که اجرا نکردنشان ممکن است به سایتتان آسیب بزند، عدم لینک سازی خارجی آسیبی برایتان ندارد. اما موضوع اینجاست که در نبود این لینک ها، که بخش مهمی از سئو خارجی سایتتان هستند، عملا بخش اعظمی از پتانسیل سایت برای جذب بازدید از دست میرود. یکی دیگر از اصول پایه سئو، مبحث url ها یا همان آدرس هر صفحه از سایت است. احتمالا شما هم در خیلی از سایت های تازه کار با یک سری آدرس صفحه بهم ریخته، طولانی، نامفهوم و… روبرو شده اید.
در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. یکی از مهمترین چالشهای بسیاری از خانمها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند.
پنالتی گوگل در بین اصطلاحات سئو، یعنی سایت شما دیگر در نتایج جستجو فهرست نمیشود یا رتبه کلمات کلیدی شما بهشکل قابلتوجهی افت میکند. زمانی که گوگل شما را پنالتی یا جریمه کند، مخاطبان هدفتان نمیتوانند شما را پیدا کنند و ترافیک طبیعی خود را از دست میدهید. اعمالی مانند استفاده از لینکها و متن مخفی، استفاده از کلمات کلیدی بیربط، تعداد بالای محتوای تکراری و هدایت بازدیدکننده به صفحات دیگر بدون آنکه روی چیزی کلیک کند، باعث پنالتی گوگل میشود. این دوره با مفاهیم و اصول سئو در دوره مقدماتی شروع میشود تا ابتدا پیش زمینه ذهنی درستی از سئو و موتورهای جستجو به دست بیاورید. بعد از یادگیری مبحث مهم تحقیق کلمات کلیدی را یاد میگیرید که پایه فعالیتهای سئو است؛ در قسمت بعد یعنی سئو داخلی، تمام تکنیکهایی که باید روی سایتتان پیاده کنید تا صفحاتتان جایگاه خوبی در گوگل پیدا کنند را یاد میگیرید. در مقابل، سئو کلاه سیاه با استفاده از تکنیکهای غیرقانونی و اسپم مانند پنهانسازی کلمات کلیدی و خرید لینک، سعی در دستکاری نتایج جستجو دارد.
با آپدیت شدن الگوریتم های گوگل این روش دیگر نتیجه بخش نیست و جزو سئو کلاه سیاه شناخته شده میشود. در قدیم که هنوز الگوریتم های گوگل بروز نبودند برخی از کسب و کارها مقدار زیادی محتوای کپی و بی کیفیت وارد وبسایت خود میکردند تا با زیاد بودن محتوا بتوانند وارد صفحه اول سرپ شوند. ولی با آپدیت شدن گوگل و درک بیشتر کراولر ها از محتوا، کیفیت محتوا ارزش بیشتری نسبت به کمیت آن پیدا کرد. کاربران، مشاهده فیلم را دوست دارند زیرا گاهی راحت تر از خواندن یک مطلب متنی است. میتوانید در سایت هایی مانند آپارات، نماشا و مانند آنها ویدئوهایی از خود منتشر کنید و به سایت خود لینک دهید. اما نکته ای که قابل توجه است گوگل نمی تواند متن یک ویدئو را به راحتی متوجه شود که نیازمند تولید محتوایی با حداقل 200 کلمه می باشد، که این امر باعث میشود در نتایج سرچ ویدئویی رتبه خوبی کسب کنید.
میتوانید تصاویر را فشرده کنید و با این کار زمان لود شدن صفحات سریعتر خواهد شد. حتی میتوانید از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید تا به کاربران جهانی اجازه دسترسی به محتوای شما بدون نیاز به پینگ سرور داخلی بدهد. اکنون که اصول اولیه را درک کردهایم، بیایید برخی از بهترین روشهای سئو را برای افزایش امتیازات Core Web Vitals صفحه شما بررسی کنیم. به یاد داشته باشید، این فقط برای تحت تاثیر قرار دادن گوگل نیست، بلکه ایجاد وب سایتی است که بازدیدکنندگان شما دوست دارند از آن استفاده کنند. بیشتر محتواها ارزش اشتراک گذاری ندارند و بدون اشتراک گذاری مخصوصاً در قالب بک لینک در گوگل رتبه ای کسب نخواهید کرد.
در واقع این تکنیک یک روش هوشمند، برای جلب توجه خوانندگان سایت شما بوده که بتوانید در مسیرهای مختلفی که مدنظرتان هست، آن ها را راهنمایی کنید. می دانید چرا؟ چون آن ها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند و ابتدا فهم گوگل را نسبت به صفحه خود افزایش داده اند و سپس کاربر را راضی نگه داشته اند که توانسته اند جایگاه خود را حفظ کنند. در حوزههایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایهگذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان (Your Money Your Life) سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهمتر است. همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه حضوری بر میزان مراجعه و فروش آن تاثیرگذار است، برای یک سایت اینترنتی حضور در نتایج جستجو و کسب جایگاه در عبارات کلیدی اهمیت خواهد داشت و برای تحقق این مهم به یک چیز نیاز داریم؛ سئو.
پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایهگذاری در حوزه سئو چیست. فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبهبندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد. در حال حاضر خیلی از سایت ها به اشتباه از برچسب ها به عنوان صفحاتی برای افزایش تعداد کلمات کلیدی استفاده میکنند و البته شما باید مراقب باشید که چنین کاری نکنید. با این شرایط حتی میتوان گفت سئو برچسب ها به نوعی یکی از تکنیک های اصولی سئو است. همینطور لینک صفحات فروشگاه، صفحه وبلاگ، دسته بندی های محصول و مقاله، صفحه اصلی و… باید در منو سایت شما دیده شود.
در این وبینار، تعدادی از سایت های انتخابی را تحلیل کردیم و با موارد مانند بخش پرفورمنس، دیسکاور، ایمپرشن و … اشاره کرده ایم. چک لیست تولید محتوا، همواره به ما یادآوری می کند که برای تولید محتوا باکیفیت و ارزشمند، چه پارامترهایی را باید رعایت کنیم و هر بار سعی در رعایت نکات تولید محتوا و همین طور بهتر کردن آن می کنیم. سلام دوست عزیزاز لطف شما و از حس مثبتی که به ما منقل کردید بی نهایت سپاس گزاریم. به زودی مجموعه ویدئویی جدیدی به سایت اضافه خواهیم کرد و امیدواریم که پاسخ مناسبی برای محبت شما باشد. سلام دوست عزیزروی ویدئو کلیک کنید توی پنجره پخش ویدئو یک دکمه دانلود قرار داده شده است.
حتما میدانید که لینک در سئو بسیار مهم است و صفحات با دریافت لینک (و البته لینک جویس) قدرتمند میشوند. و اگر در تهران هستید ولی ساکنین گیلان بازار هدف شما هستند (مثلا کولرگازی میفروشید) میتوانید برای فروش کولر گازی در گیلان یک صفحه خاص درست کنید. اگر اطلاعات زیادی از schema markup ندارید؛ در مقاله schema markup چیست به صورت کامل موضوع اسکیما را توضیح دادهام. خاصیتی که توت فرنگی دارد (البته از نظر من) این است که اگر در بین دههای میوه دیگر هم قرار بگیرد، چشمها را به خود جلب میکند و دستها را به سوی خود دراز میکند. من در دوره جامع سئو دو نوع محتوا را توضیح دادم به نام محتوای اسنپ و حماسی که از هر کدام باید در جای خود استفاده کرد. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.
برای افزایش تعداد بکلینکهای مؤثر و باکیفیت از انجام کارهای زیر غافل نشوید. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتمها، آموزش سئو یک فرآیند پیوسته است. برای حفظ رتبه وبسایت خود در نتایج جستجو، باید همواره از آخرین بهروزرسانیها آگاه باشید و استراتژیهای سئو خود را بر اساس آنها تنظیم کنید. یادگیری سئو نیازمند درک عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو و عوامل موثر بر رتبهبندی وبسایتها است. برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ ابتدا با مفاهیم بنیادی این حوزه آشنا شوید. ساختار وب، الگوریتمهای رتبهبندی، و فاکتورهای موثر بر سئو از جمله مواردی هستند که باید به آنها تسلط پیدا کنید.
استفاده از AMP، باعث می شود که سرعت بارگذاری سایت به علت نداشتن کدهای CSS و دیگر موارد، بیشتر شود و کاربر سایت را با زمان کمتری در موبایل خود ببیند. سرعت بارگذاری سایت هم یکی دیگر از فاکتورهای گوگل برای داشتن رتبه بالا می باشد. آنالیز سئو به شما کمک می کند که میزان بازدهی سایت خود را اندازه بگیرید و اهدافی تعریف کنید که با خواسته های مخاطبانتان مطابقت داشته باشد. با هر آنالیزی که روی سایت خود انجام می دهید، ممکن است که یک راهکار جدید برای سئو سایتتان به دهنتان خطور نماید. این مورد ساده یکی از مهمترین تکنیک های سئو است که متاسفانه در عموم موارد رعایت نمیشوند. معمولا سئو کار ها یا صاحبان بیزینس سریع به سراغ موضوعات اصلی میروند و میخواهند کلمات کلیدی اصلی را سئو کنند بدون اینکه تحقیقی انجام دهند که محاطبان آنها در گیر چه موضوعاتی هستند.
احتمالاً با موقعیتی مواجه شدهاید که با جستجوی یک موضوع، پاسخ آن را در بالای صفحه نتایج، قبل از سایر لینکها، مشاهده کردهاید. این بخش که گوگل آن را Featured Snippets مینامد، به کاربران کمک میکند تا سریعاً پاسخ پرسش خود را پیدا کنند. گوگل این پاسخها را از بخشی از محتوای یکی از صفحات نتایج جستجو برمیدارد و در قالب یک بلوک مجزا به نمایش میگذارد. همچنین، توصیه میشود از دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی در وبسایت خود استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی محتوای شما را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. تولید محتوای جذاب با استفاده از ترفند سئو و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط نیز به افزایش اشتراکگذاریها و جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد.
هر چه این نرخ پرش بیشتر باشد مطمئنا قدرت سئو سایت شما هم کاهش پیدا میکند. زمانی که سرعت وب سایت شما بهینه نبوده و ربات های گوگل و علاوه بر آنها کاربران، برای حضور در سایتتان با مشکل روبرو شوند، گوگل به این راحتی ها اجازه نمایش صفحات تان در نتایج را نمیدهد. اگر صفحه شما اطلاعات ارزشمندی را ارائه میکند که مردم اغلب آنها را جستجو میکنند، احتمالاً واجد شرایط اسنیپت یا یک قطعه برجسته هستید. برای آشنایی بیشتر با اسنیپت مقاله ریچ اسنیپت چیست را مطالعه بفرمایید. این اطلاعات بسیار مهم است زیرا به Google اجازه می دهد لحظات کلیدی ویدیوی شما را به صورت خودکار نمایش دهد.
با جمعبندی امتیاز همه این نشانهها، یک امتیاز کلی به سایت داده میشود. هرچه این امتیاز کمتر باشد، به معنای کیفیت بالاتر و تطابق بیشتر سایت با الگوهای موتورهای جستجو و سئو و سایت غیر اسپم است. از آنجایی که استفاده از فونتهای غیرمعمول و نامتعارف یکی از نشانههای اسپم است؛ ممکن است توجه به روشهای غیرمعمول و پنهان کردن اطلاعات خاصی در متن نظر موتورهای جستجو را به خود جلب کند. این امر همچنین باعث ایجاد اختلال در تجربه کاربری میشود و موتورهای جستجو فکر میکنند برای دور زدن فیلترهای اسپم در حال تلاش هستید. یکی از اقداماتی که موجب بهبود سئو و حفظ اعتبار سایت میشود، شناسایی و حذف لینکهای اسپم است.
علاوه بر اینها اگر قرار است صفحه محصول و خدمات اصلی در سایت داشته باشید، باید محتوای آنها را هم تولید کنید. چرا؟ چون در صورتی که این صفحات متن خیلی کمی داشته یا خالی از محتوا باشند، گوگل اعتبار کلی سئو سایتتان را کاهش میدهد. در سال 2024 با توجه به اینکه افراد بیشتری از دستگاه تلفن همراه خود برای جستجوی محصولات یا خدمات و خرید استفاده میکنند، اطمینان از سازگاری وبسایت شما برای تلفن همراه بسیار مهمتر از همیشه است. گوگل می خواهد اطمینان حاصل کند که سایت شما به درستی در دستگاه تلفن همراه کار می کنند و نمایش داده می شوند. کاربران می توانند از ChatGPT برای دریافت پاسخ سریع به سوالات خود استفاده کنند. اگرچه ممکن است استفاده از ChatGPT برای ایجاد محتوای خود و نوشتن پستها یا مقالات وبلاگ وسوسه انگیز باشد ، ضروری است که از انجام این کار خودداری کنید.
یکی دیگر از چهرههای معروف در دنیای جستوجو، نیل پتل کسی است که حتما نامش را دنیای جستوجو و سئو میشنوید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان او، اوبرساجست (Ubersuggest)، جایگزین سریع و خوبی برای برخی از ابزارهای پیچیدهتر (و پولی) موجود است. بهترین راه برای یافتن آنها استفاده از موتور جستوجویی مانند گوگل است. بهجز این، باید اعتراف کرد که کارشناسان سئو روی گوگل بهعنوان مرجع انحصاری سئو تمرکز کردهاند. بهجز جستوجوی ساده، به رتبهبندی، پیشنهادات و رفتار جستوجوی گوگل هم دقت کنید. نمرات که ماز میدهد یکی از مراجع ارزیابی کیفیت فنی و حتی محتوایی سایتهای مختلف است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/