۱۲ ایده تبلیغات موثر برای کسب وکارهای کوچک – همشهری آنلاین

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد… اما نمی توان به اندازه کمپین های دیجیتال، میزان بازگشت وجه و سود را به طور دقیق تحلیل و محاسبه کرد. با اینکه در رادیو فقط جبنه صوتی تبلیغ وجود دارد؛ اما این باعث میشود که افراد با شنیدن این تبلیغ، تصاویر مربوط به آن را در ذهن خود مجسم کنند و بدینوسیله آن تبلیغ در حافظه بلندمدت آنها ثبت شود. در این نوع تبلیغ از استراتژیهایی استفاده میشود که در آن با تشویق مخاطبان، آنها را به خرید فوری یا در مدتزمان محدود تشویق میکند. با جمع آوری این اطلاعات و آشنایی با جامعه مصرف کننده محصولات یا خدمات باید استراتژی مناسب را لحاظ کنید. اگر تا به امروز به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین فعالیت کرده باشید، حتما میدانید که ارتباط با مشتری و کاربران بالقوه و ترغیب آنها به خرید، همواره با هزینههای مختلفی همراه است و بعضا راهکارهای سنتی و استفاده از پلتفرمهای گوناگون، مناسب کسب و کار شما نخواهد بود. به بیان دیگر، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین که به دیجیتال مارکتینگ نیز معروف است، به روشهای تبلیغاتی مختلفی گفته میشود که در بستر اینترنت صورت میگیرد.

تبلیغاتی که در این سایتها قرار می گیرند معمولا جایگاه ویژه ای را در نظر میگیرند که مبلغ و هزینه ای متفاوت دارند. بازاریابان معمولا از این شیوه تبلیغات به منظور افزایش ورودی سریع، دریافت اطلاعات از کاربران، اطلاعرسانی، ثبت نام در سایت، چت، دانلود و… از بنرهای تعاملی غالباً در خریدها و ثبت نامهای اینترنتی و مواردی از این قبیل استفــاده مــیشــود. این در حالی است که روشهای تبلیغات موثر در کسبوکارهای آنلاین بیشتر شامل تبلیغات کلیکی، بنری، بازاریابی محتوایی، پیامکی و مواردی از این قبیل است. در ایران این روش رو بیشتر با عنوان « ریپورتاژ یا گزارش می شناسن » البته بعضیا هم بهش میگن « مطلب سفارشی » . این روش تبلیغاتی با استفاده از تولید و انتشار محتواهای جذاب و ارزشمند انجام میشود. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت میکنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو میکنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم. امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است.

هدف از تولید محتوا کسب رتبه… انتشار رپورتاژ خبری علاوه بر آشنایی کاربران با کسب و کار شما، سبب دریافت بک لینک هایی نیز می شود که در افزایش رتبه گوگل و بهبود سئو سایت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. آخرین بخش این مراسم نیز اعطای احکام معارفه حجتالاسلام ناصر شکریان بهعنوان «معاون هماهنگی استانهای سازمان تبلیغات اسلامی» و حجتالاسلام رحمتالله اروجی بهعنوان «رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان تبلیغات اسلامی» بود. مثلاً اگر مصرفکنندهها برند مربوطه را بشناسند و از مشتریهای قدیم این برند باشند، ارائه محصولات جدید با دلایل منطقی برای این دسته از مخاطبان کارساز و مفید خواهد بود. یك نمونه از این نوع تبلیغات استفاده از آگهیهای هوشمندانه به منظور جلب توجه مخاطبان است. استفاده از ساید بار با هدف معرفی خدمات و محصولات، افزایش ورودی، جلب نظر کاربر، ثبتنام در سایت و… درواقع یکی از راههای جلب توجه مشتری این است که محتوای مفید را به صورت رایگان در اختیار او قرار دهید و از این طریق اعتمادش را جلب کنید. یکی از راههای فوق العاده برای معرفی محصولات، تبلیغات ساید بار است. ساید بار معمولا در سایتهای مرتبط با کسب و کار مورد نظر و گاهی در تمام وبسایتها، اعم از مرتبط و غیرمرتبط، نشان داده میشود.

شما معمولا از کدام روش برای تبلیغات خود در بستر اینترنت استفاده میکنید؟ در این مقاله سعی شده است تا شما را با بهترین روش های تبلیغات سایت آشنا کنیم و بایدها و نبایدهای این روش ها را به شما گوشزد نماییم. هر چه افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند شانس فروش بیشتری پیدا می کنید و در صورت رضایت مشتریان محصولات و صفحات شما برای دیگران به اشتراک گذاشته خواهد شد. حال اگر کاربران وارد سایت شما شوند، تمام محصولات را می بینند و در صورت نیاز سفارش می دهند! این شیوه تبلیغاتی اگر در سایتهای پربازدید یا به صورت لینکهای تبادلی مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار خواهد داشت. به واسطه دستگاه های پیشرفته امروزه تنوع ساخت تابلو های تبلیغاتی بسیار زیاد شده است و هر روز هم بر تنوع آنها افزوده می شود . از این به بعد قرار است از این هم شگفتزدهتر شوید. این نوع تبلیغات هم مانند پاپ آپ عمل میکنند، با این تفاوت که بر روی صفحه اصلی سایت باز نمیشوند، بلکه در زیر آن ظاهر شده و پس از بستن پنجره مرورگر، کاربر میتواند آن را مشاهده کند.

دیدگاهتان را بنویسید