معرفی تمام رسانهها و روشهای تبلیغ

تبلیغات اینترنتی به علت هزینهی پایینتری که دارد، با بودجهی کسبوکارهای نوپا هماهنگی بیشتری دارد و میتواند گزینهی مناسبی برای شروع کار شما باشد. ویژگی آنالوگ بودن باعث می شود معیار و شاخص لحظه ای مناسبی نداشته باشیم؛ سیستم آنالوگ سبب می شود که نتوانیم بفهمیم بصورت لحظه ای چند نفر تبلیغات ما را مشاهده کرده اند؟ تو شهر شلوغی مثه تهران که هیچکس حوصله نداره و خیلیا تا تو اتوبوس یه صندلی گیرشون میاد از فرصت استفاده میکنن و یه چرت میزنن واقعا به نظر شما می ارزه چند ده میلیون تومن واسه تبلیغات هزینه کنه ؟ مدتزمانی که قرار است کمپین به طول بیانجامد باید در ابتدا مشخص شود. بدون شک برای مجموعه محصولات تند مصرف(FMCG) بهترین ابزار پروموشن، همان تبلیغات تلویزیونی است؛ اگر بخواهم مثالی بزنم باید با کمپین تبلیغاتی گروه صنعتی “لبنیات صباح” اشاره کنم که در طول ایام کرونا در اسفند ماه و فروردین ماه که تقریباً همه خانه نشین بودن بصورت تمام وقت بمباران تبلیغاتی کرد؛ در عرض کمتر از ۲ ماه چنان حجمه آتش تبلیغات این برند زیاد شد که در بیشتر محافل حرف از تبیلغات برند “لبنیات صباح” بود!

تبلیغات اینترنتی داره کم کم جای تبلیغات کاغذی رو می گیره و شاید زیاد طول نکشه که دیگه در کوچه و خیابون تبلیغات کاغذی نبینیم . شما تبلیغ می کنید که ازش پول دربیارید نه اینکه سرمایه تون رو نابود کنید . من در این مطلب می خوام تبلیغات اینترنتی و روش های مختلف تبلیغات در اینترنت رو خدمت تون توضیح بدم و توصیه می کنم حتما این مطلب رو تا آخر بخونید چون مسائلی وجود داره که افراد سودجویبه شما نمیگن و با بازی با واژه های سرتون کلاه میذارن ! این یعنی شما عملا پول تون رو دارید میریزید تو سطل آشغال . اگر شما هم صاحب یک کسبوکار آنلاین هستید یا قصد دارید کسبوکارتان را در فضای آنلاین هم توسعه دهید، قطعا به تبلیغات در فضای دیجیتال نیاز پیدا میکنید. اگر هدف شما برون سپاری سئوی سایت است می توانید از خدمات سئو شایگان بهره ببرید. قابلیت شبکه شدن در بستر فضای مجازی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد تبلیغات ویدیویی آنلاین است. نتورک شدن(Network) این قابلیت را به ما می دهد تا به تولید محتواهای خود بیشتر دقت کنیم؛ در صورتی که محتوای تولید شده فاخر باشد می تواند خیلی سریع برند ما را دست به دست کند.

یکی از معایب تبلیغات تلویزیونی نداشتن داشبورد مدیریتی است؛ در تبلیغات تلویزیونی وقتی کنداکتور پخش بسته شد، دیگر همه چیز تمام است؛ باید نشست و امیدوار بود که کمپین تبلیغاتی ما جواب خوبی بدهد! حتما خودتون هم بار ها پیش اومده براتون که یک برگه تبلیغاتی رو یه کارت پخش کن بهتون داده و تو صورتش مچاله کردین و انداختین دور . البته باید به این مسئله هم اشاره کنم که در صورت وجود اشتباه و خطا در تولید محتوای خود، نمی توانیم جلوی آن را بگیریم و امکان دارد در عرض چند ساعت برند ما با خاک یکسان شود! با استفاده از داده کاوی می توانیم بفهمیم چند نفر از کمپین ما بازدید کرده اند؟ تا ثانیه چند تیزر ما را دیده اند؟ این یعنی کم کردن هزینه پخش یک تیزر تبلیغاتی و همچنین بالا رفتن نرخ تبدیل آن! همچنین به کارگیری لغات و اصطلاحات ترند(Trend) شده در جامعه نیز، باعث پویا و زنده شدن تیزر تبلیغاتی هر شرکتی خواهد شد.

همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه مخاطبان مورد نظرش را جلب کند. درصورتیکه افراد جوان بیشتر وقت خود را بیرون از خانه میگذرانند و کمتر تلویزیون میبینند. برنامه های اپلیکیشنی توسط شرکت های نرم افزاری طراحی و پیاده سازی می شوند و هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند اما برای کسب درآمد بیشتر ، اجازه تبلیغات را فراهم می سازند و بر اساس کلیک یا نصب ، هزینه تعیین می کنند . طراحی رنگ : انتخاب رنگ یک کار بسیار مهم است. ۷ـ دست کارگردان در تبلیغات تلویزیونی بسته است! این آمارها می تواند معایب تبلیغات تلویزیونی را بهتر نمایان کند. ۶ـ کارفرما نمی تواند تبلیغات تلویزیونی خودا را مدیریت کند! بیشتر مردم تبلیغاتی را که در تلویزیون یا مجله می بینند را دقیقا به یاد نمی آورند و به ندرت یکی از آنها را به یاد می آورند . آنهم با سیستم گزارش گیری فوق پیشرفته که قابلیت داینامیک بودن بالایی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید