معرفی تمام رسانهها و روشهای تبلیغ

پاسخ های عاطفی به تبلیغات بیش از محتوای واقعی تبلیغ اثرگذار است. هر یک از این روشها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به گسترش این فضای جذاب که امکانات و کاربران زیادی در خود دارد، تبلیغات در این فضاها نوعی ضرورت برای برند سازی و فروش محصولات و خدمات است. همگی ما از آن و اپلیکیشنهایی که در اختیر ما قرار میدهد استفاده میکنیم. برای نمونه روش بودجه بندی در حد توان، برای کسب و کارهایی مناسب است که در ابتدای راه هستند. تا اینجا اطلاعات خوبی درمورد این که تبلیغا چیست و انواع آن کدامند به دست آوردیم. این برند در یک تبلیغات موبایلی تعاملی، با کمک از فناوری واقعیت افزوده به مخاطبان اجازه میداد تا تجربهای جدید درمورد محصولات مربوط به آکنه به دست آورند. بنابراین،به نظر می رسد برپایی “جشنواره تبلیغات ایران” با رویکرد انتخاب آثار فاخر ، جذاب ، اثربخش و خلاق، از یک سو به تقویت تبلیغات در ابعاد ساختاری و محتوایی کمک خواهد کرد و از سوی دیگر زمینه های مناسبی برای رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی و نیز تعامل مناسب بین آن ها و شرکت های تبلیغاتی تولید کننده اقلام تبلیغاتی به دست خواهد داد.

در این میان، میزان رقابت و شلوغی بازار نیز تعیین کننده است. این هزینه در نهایت به عهده مصرف کننده نهایی است. آیا بیش از حد در کار خود ماندهاید؟ هر روزه انواع مختلفی از تبلیغات در این رسانه های اجتماعی منتشر میشوند. کاربران اپلیکیشنها بسیار زیاد هستند و این کار روشی سودآور در انتشار تبلیغات است. تعداد بسیار زیاد دیگری از نمونه تبلیغات مناسب و موفق وجود دارد که برخی آنقدر معروفند که نیاز به هیچ توضیحی ندارند. اما تصور کنید تبلیغات آن درمورد همان موضوعی باشد که ما به دنبال آن هستیم. بنابراین میتوانیم نتیجه بگیریم که خلاقیت در طراحی آن ها حرف اول را میزند و بنابراین میتواند نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد. وقتی افراد چیزی را در اینترنت جستجو میکنند، برندها و شرکتها دوست دارند که در صدر نتایج گوگل باشند تا مخاطب، آنها را برای بازدید و خرید انتخاب کند؛ میدانید که نتایج اول گوگل همیشه بیشترین احتمال کلیک را دارند. اینترنت توانسته است بسترهای مختلف و جدیدی برای بیان احساسات و عقاید ایجاد کند، که افراد میتوانند هرآنچه میخواهند را در آن به اشتراک بگذارند. البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که برخی روشهای بازاریابی مانند بازاریابی ویروسی و دهان به دهان نیز از طریق همین پلتفرمها عملی میشوندد.

حتماً دیدهاید که وقتی عبارتی مثل «بازاریابی» را جستجو میکنید در بین تبلیغاتی که در سایتها نمایش داده میشود، موارد مربوط به بازاریابی بیشتر به چشم میخورد. برای معرفی یک کسب و کار یا کالا باید کدام یک از انواع تبلیغات را انتخاب کنیم؟ یکی از مهمتریم روشهایی که بازاریابی برای رسیدن به هدف خود دارد استفاده از تبلیغات است اما واقعا تبلیغات چیست ؟ اکثر مردم تلاش میکنند بین بازاریابی و تبلیغات تفاوت قائل شوند، تشخیص این که آنها یکسان نیستند برای کسب و کارها مهم است. آنها تبلیغات خود را به صاحبان اپلیکیشن میدهند و به ازای هر بار دیده شدن تبلیغ، مبلغی به آنها پرداخت میکنند. آیا تاکنون در سایت های خبری مقاله ای را خوانده اید که به شدت به یک محصول یا خدمت خاص اشاره کرده باشد؟ هنگامی که سامسونگ می خواست گوشی هوشمند گلکسی S6 خود را تبلیغ کند، آنها با InMobi تبلیغاتی تعاملی که اجازه شناسایی باتری در زمان واقعی را میداد، ایجاد کردند. در اواخر سال 1980 میلادی شرکت نایکی کمپین خود را با عنوان Just Do It آغاز کرد. هر چه افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند شانس فروش بیشتری پیدا می کنید و در صورت رضایت مشتریان محصولات و صفحات شما برای دیگران به اشتراک گذاشته خواهد شد.

محتوای اسپانسری روش بسیار خوبی برای ترویج برند شما در محتوایی که مخاطبان شما بسیار با آن آشنا هستند می باشد. پس بد نیست بهطور کلی با مفهوم آن و انواع تبلیغات آشنا شویم. بابک هم توسط گوگل، کلی تبلیغ در سایتش نمایش میدهد، بدون اینکه کار دردسر خاصی داشته باشد. پس بیاید نگاهی کلی به تفاوت تبلیغات آفلاین و آنلاین داشته باشیم و بعد برویم وارد دنیای تبلیغات اینترنتی شویم. در کمپیگ آگهی حتماً باید استراتژی خلاق داشته باشیم. مخاطبان یک سایت ورزشی قطعاً علاقهمندان به ورزش هستند پس تبلیغات ورزشی در آنجا ممکن است بسیار دیده شود. هر کدام از انواع این تبلیغات با توجه به نوع کسب و کار و مخاطبان هدف شما انتخاب می شوند. اگر چه تبلیغات بسیار قدیمیتر از تکنولوژی است، با این حال با ظهور عصر کامپیوترها، تبلیغات به دو دسته سنتی و دیجیتال تقسیم شده است. اگر این رقم شایان توجه در مسیر صحیح و با استفاده از روش های نوین ، خلاق و اثربخش و در قالب کمپین های علمی تبلیغی، صرف نشود ، نه تنها بهره وری لازم را نخواهد داشت ، بلکه منابع مالی هنگفتی را بدون ایجاد ارزش افزوده ، هدر خواهد داد. اگر چه امروزه روزنامهها و مجلات کمتر خریداری میشوند، اما هنوز هم روشی مؤثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید