معرفی تمام رسانهها و روشهای تبلیغ

تبلیغات چاپی به پوسترها، کارت پستال ها، بولتن ها، بروشورها و سایر آگهی های چاپی فیزیکی مربوط می شود. اینها یکی از محبوب ترین انواع روش های تبلیغاتی محسوب میشوند و معمولا کادرهای افقی بالای یک صفحه وب هستند؛ در حالی که تبلیغات نمایشی ماهیت کمتری دارند و در بخش های کناری نمایش داده می شوند. اگرهم به زمینه تبلیغات آنلاین علاقمند هستید حتماً به صفحه دوره آموزش «بازاریابی و فروش آنلاین» سری بزنید و سرفصلهای این دوره را مطالعه کنید. به تبلیغات بنری وب سایت های مورد علاقهتان فکر می کنید؟ اگر محصول را با ویژگیهای متفاوت معرفی کنید؛ این کار، یادآوری محصول و نام تجاری را برای مشتری سختتر میکند؛ بنابراین اگر محصول را صرفاً با یک ویژگی معرفی کنید از ابهام جلوگیری میشود و باعث میشود پیام برای مخاطب روشن و قابلدرک باشد. بحث استراتژی پیامِ تبلیغاتی، موضوع اصلی ما در بحث طراحی تبلیغات است؛ پیامی که تبلیغ به مخاطب منتقل میکند از مهمترین نکات در هر تبلیغ است. برای آنها دوستانشان از مهمترین افراد هستند. انتخاب پیام مناسب در تبلیغات یکی از مهمترین عوامل موفقیت آن است. یکی از تبلیغات مقایسهای که توانست با منفی نشان دادن رقیب خود موفق شود، کمپین اسکروگلد (Scroogled) بود.

ممکن است بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کسبوکار فکر کنند که طراحی یک کمپین تبلیغاتی کار بسیار راحتی است، اما این دسته از افراد در اشتباهاند؛ برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتیِ مؤثر، لازم است که از ابتدای کار، مرحلهبهمرحله طراحی و سازماندهی انجام شود. تغییر نگرش مصرفکنندهها در اکثر مواقع کاری سخت و چالشبرانگیز است؛ یکی از راههای متقاعدکردن مصرفکنندهها برای خرید از برندی خاص؛ نشان دادن عواقبِ عدم خرید از آن برند است. با توجه به استفاده گسترده از اینترنت، میتوان مصرفکنندهها را با استفاده از رسانههای اجتماعی به سمت تماشای تلویزیون سوق داد. برای مثال بیشتر نوجوانان در فضاهای مجازی وقت میگذرانند و تلویزیون تماشا میکنند؛ اما درصد خیلی کمی از آنها روزنامه میخوانند. این روش هم در تبلیغات اینترنتی دیده میشود هم در برگزاری رویداد و برنامههای تلویزیونی؛ اما من در دستهبندی اینترنتی قرارش دادم، به خاطر اینکه در حال حاضر بیشتر ویدئوهای فضای مجازی با این روش ساخته میشود ولی بههرحال در تلویزیون و رویدادها هم کاربرد زیادی دارد. البته تبلیغات همسان ایران همیشه به این صورت نبوده و بیشتر مطالب تبلیغاتی با موضوع اصلی مرتبط نیستند. دوست داشتیم که مثالی از تبلیغات چریکی اجرا شده در ایران هم بیان کنیم.

در این موارد وقت آن رسیده که کمپین جدیدی را طراحی کنیم. ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبهای از زندگی که برای ما مهم است. برای مثال غذاها را سالم، کمکالری و خوشمزه توصیف میکنند؛ یا برای توصیف ابزار، آنها را بادوام، راحت یا مفید معرفی میکنند تا بدین ترتیب مخاطب و مشتریان را با این دست پیامهای شناختی به خرید ترغیب و متقاعد کنند. در بسیاری از تبلیغات، اهداف رفتاری مخاطبان مشخصشده است؛ یعنی به مخاطب فرمان داده میشود که هماکنون عملی را انجام دهد؛ مثلاً تماس بگیرد یا به وبسایت سر بزند. از دیگر مشکلات تبلیغات اینترنتی این است که گاهی سرعتبالا آمدن تبلیغ آنقدر آهسته است که ممکن است کاربر سایت را ترک کند. اگر در یک تبلیغ، سطح ترس بسیار پایین باشد ممکن است موردتوجه قرار نگیرد یا اگر سطح ترس بسیار شدید باشد؛ ممکن است بیننده کانال تلویزیونی خود را تغییر دهد یا خیلی سریع از آن بگذرد؛ بنابراین سطح ترس در تبلیغ باید معقول و در سطح متوسط باشد. شرکت ها این ارتباط ناخودآگاه را در انواع مختلف تبلیغات ایجاد می کنند؛ به این امید که شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدماتی که آنها تبلیغ میکنند مرتبط سازید.

این تبلیغ توسط آژانس DDB ایجاد شده و به شکار بی رویه کوسه ها اشاره دارد. در حالت کلی هر انسانی تصوری از زیبایی دارد. در واقع، اگر شروع به ساختن داستان کلی برند خود نکرده اید، قطعا باید این کار را انجام دهید. تبلیغ را بهعنوان یک منبع اطلاعاتی مهم میدانند. نقش استراتژی بسیار مهم است و میتواند به نویسندگان پیام تبلیغاتی کمک کند که در چه راستایی خلاقیت به خرج دهند. موسیقی میتواند یکی از موارد مهم و تأثیرگذار در تبلیغ باشد. یکی از جنبههای مسئولیتپذیری در هر تبلیغ «مسئولیتهای اجتماعی» است. تأثیری که هر تبلیغ روی افراد میگذارد عمدتاً به دلیل جنبههای روانشناسانه آن است. احساسات، تأثیر زیادی بر انتخاب افراد میگذارد. تکرار تبلیغ؛ ازجمله لوگوی برند، شعارها، عناوین و تصاویر مربوط به کمپین باعث میشود تا پیامِ تبلیغی از حافظه کوتاهمدت افراد به حافظه بلندمدتشان منتقل شود. همچنین انجام دادن کمپین های تاثیر گذار و عالی نیز به هیچ عنوان آسان نیست. برای طراحی یک کمپین خوب و مؤثر، لازم است که عوامل مختلفی در سازمان دستبهدست هم دهند تا بتوان کارها را سازماندهی کرد و به اهداف کمپین رسید. با استفاده از فناوری، شرکتها راههای جدیدی برای هدف قرار دادن مصرفکنندگان و ردیابی اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی خود به دست میآورند.

دیدگاهتان را بنویسید