مزایای تبلیغات در شبکههای اجتماعی – نوین هاب

در مورد اصول و فنون تبلیغات بسیار گفته و نوشته شده است. در مورد گامهای طراحی کمپین تبلیغاتی، شیوههای اقناع، انواع تبلیغ و بسیاری دیگر ازایندست فراوان سخن گفته شده و مطلب نوشته شده است اما کمتر کسی در مورد اینکه یک تابلوی خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد، چطور شبکههای اجتماعی را راهاندازی کنیم، چطور پیامک ارسال کنیم و … و چه کمکی به ما می کند همه ما تا به حال با انواع مختلف تبلیغات روبرو شدهایم و میدانیم که به چه چیزی تبلیغ گفته میشود. در ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی، شما از طریق ایمیل، محصول خود را تبلیغ میکنید یا مطالب مختلف را با کاربرانتان به اشتراک میگذارید. توجهجهت تهیه اکانت اختصاصی تبلیغات در گوگل (Google Adwords) به صفحه اکانت اختصاصی Google Adwords مراجعه نمایید. این نوع روش که خلاقیت نیز در آن نقش مهمی ایفا میکند، شامل نقل قول و یا بازاریابی دهان به دهان و آگهیهای رسانههای اجتماعی نیز میشود.

ریمارکتینگ (Remarketing): ریمارکتینگ یک روش هوشمندانه برای هدفگیری دوباره بازدیدکنندگان سایتتان است که یک یا چندبار وارد سایت شما شدهاند ولی در آن لحظه ممکن است درخواست یا خریدی نداشته باشند. استفاده از تابلوها یا صفحات الكترونیكی بزرگ برروی وسایل نقلیه از جمله اتوبوسها نیز از شیوههای جدید تبلیغات محسوب میشوند كه در كشورهایی چون ژاپن، آمریكا، هنگ كنگ و… آیا تابلو الزامات برند سوپرمارکت شما از جمله نام، لوگو، رنگ، نوع قلم و شعار را رعایت کرده و در خود دارد؟ این تبلیغات مستقیما محصولات Dove را تبلیغ نمیکند، اما داستان برند را بازگو میکند. این شیوه در آن، آگهی دهنده، پیام خود را به گونهای طراحی میکند که از حاشیههای پایین گسترة شنوایی و بینایی مخاطبان بهره گیرد تا ضمیر ناخودآگاه آنها را متأثر سازد. داشتن یک وسیله نقلیه مخصوص کمک میکند که برند شما به رسمیت شناخته شود و مشتریان نیز بهتر آن را بشناسند. هدف دیگر تبلیغات تقویت پیام برند و اطمینان بخشی به مشتریان موجود و بالقوه در مورد چشمانداز برند است. تبلیغات مدل های مختلفی دارد، از تبلیغات در فضای مجازی و تلویزیون گرفته تا تبلیغات در مکان های عمومی که تحت عنوان تبلیغات محیطی شناخته می شوند.

به عنوان مثال می توان به فضاهای مترو، اتوبوس ها، تاکسی ها، صندلی های پرواز و صندلی های سینما (جایی که تبلیغات روی روکش صندلی های جداشونده انجام می شود) و غیره اشاره کرد. او هنگام نمایش فیلم اسپارتاكوس در سالن سینما عبارت پاپ كورن بخورید و كوكا بنوشید را با سرعت یك سه هزارم ثانیه، بدون اطلاع قبلی بینندگان روی پرده سینما انداخت. یک تبلیغ ویژه طراحی شده برای اطلاع رسانی و آگاهی عمومی است. تابلو یک فروشگاه علاوه بر نقش تبلیغی که بازی میکند، پیشانی آن و قسمتی است که علاوه بر مشخص کردن محل کسبوکار، شخصیت آن را نیز نمایش میدهد. مثلاً چنانچه كاربری در موتور جستجوی گوگل كلمه نرگس را تایپ كند، گوگل علاوه بر آنكه پاسخها را در مورد كلمه نرگس (به ترتیب میزان مراجعه كه به آن شده است) در اختیار كاربر میگذارد بلكه در سمت راست و بالای صفحه، یك فروشگاه گل (كه از گوگل خواسته برایش تبلیغ كند) معرفی خواهد كرد. در سال 1979 ، در چند فروشگاه زنجیرهای آمریکایی، در نوار موسیقی متداول در فروشگاها، صدای ضبط شده «من دزدی نمی کنم! خرده سایتها، شیوه تبلیغاتی دیگری در اینترنت هستند كه از پنجرههای كوچكی (كوچكتر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) تشكیل شدهاند و هنگام جستوجوی در اینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایشگر ظاهر میشوند و حاوی نوشتهها و تصاویر تبلیغاتی هستند و به پنجرههای جهنده نیز معروفند.

یکی از دلایلی که باعث شکلگیری چنین خصوصیتی در تلویزیون میگردد، خاصیت سمعی و بصری بودن تلویزیون و وجود عامل حرکت در این رسانه جمعی است شرکت LG یکی از تولیدکننده لوازم خانگی هستند که تحت تاثیر فشارهای ناشی از عوامل محیطی، وجود رقبای فراوان و ایجاد حق انتخاب بیشتر برای مشتری، به تبلیغات و انواع دیگر روشها، روی آورده و همه ساله هزینههای فراوانی را در این زمینه صرف میکنند. این مفهوم یکی از عناصر ضروری در تبلیغات است گرچه درک مشترکی از آن در تبلیغات وجود ندارد و دانش تجربی در مورد تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده بسیار محدود است. دربارة موثر بودن یا موثر نبودن «تبلیغات زیرحسی» اخــتلاف نظر بسیار است. پایین بودن هزینه، اثربخشی بالا و مدیریت آسان از جمله مزایای آن به حساب میآید. به دلیل نزدیك بودن و در دسترس بودن همیشگی تلفن همراه در نزد صاحبان آنها، شانس دیدن، و پسندیدن محصولات تبلیغاتی را به شدت بالا میبرد. » را با شدت صوتی کم در هرچند ثانیــه به موسیقی اضافه کردند، به طوری که حس شنوایی خودآگاه آن را دریافت نمیکرد.

دیدگاهتان را بنویسید