مرکز پژوهشها – اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی

صرفنظر از این که هدف شما تبدیل یا پیادهسازی استراتژی نام تجاری است، تبلیغات اجتماعی یک انتخاب عالی خواهد بود. خریدار را گیج میکند: بسیاری از تبلیغات با ادعاهای مشابه معمولاً خریدار را در خرید محصول مورد نظر گیج میکند، که آیا باید این محصول را بخرد یا خیر. البته باید دقت داشته باشید که از تکنولوژیهای نوین تبلیغاتی باید در این مورد استفاده شود. در واقع بیلبورد تبلیغاتی که در مکان مناسب احداث شده باشد و نقش های روی آن کاملاً خلاقانه و همراه با ایده های نو باشند می تواند به راحتی در سریع ترین زمان ممکن مشتری را وادار به خرید کند. در این مطلب قصد داریم به نقش تبلیغات محیطی برای پیشبرد اهداف کاری شرکت مختلف در جهت کسب سود بیشتر و شناساندن محصول به مشتریان بپردازیم.. برای منعکس کرد میراث برند در تبلیغات باید پیوندهایی با سنت، تاریخ تأسیس و یا روش های تولید سنتی محصول برقرار شود. امروزه تبلیغات بسیاری با استفاده از جذابیت مفهوم «اعتبار» به معرفی برند و محصولات مختلف می پردازند. مخاطبان این تبلیغات را به دلیل شباهت آن با زندگی می پذیرند. به لطف تقسیمبندی گسترده شبکههای اجتماعی، آنها همچنین میتوانند مکانهای مناسبی برای عرضه محصولات و خدمات جدید و با هدف مخاطبان بسیار خاص باشند.

ابزارهای زیادی وجود دارد که میتوانید استفاده کنید اما سادهترین آنها ایجاد وبلاگ است. روش های مختلف این نوع از تبلیغات در یک پیام ساده اما صریح و شفاف و البته پر قدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه می باشد، معرفی می کنند. پس میتوان گفت تبلیغات نمایشی از لحاظ هزینه به صرفهتر از تبلیغات کلیکی است اما باید به این موضوع توجه داشت که هدف از این نوع تبلیغات دیده شدن و افزایش آگاهی برند است، به همین خاطر بازده بالایی برای کمپینها نخواهد داشت. شاهد عینی یا مدارک مستند نیز از دیگر ابزارهای مهم و مفید در این مرحله هستند.اما در این کار صادق و امین باشید و بدانید عدم صداقت و بزرگنمایی خارج از واقعیت در دراز مدت برای شما نتیجه نخواهد داشت. در اصطلاح تبلیغات محیطی به هر گونه تبلیغ گفته می شود که خارج از نقطه نهایی خرید مشتری یعنی همان POP انجام می شود. عبارت تبلیغات خارج از خانه در واقع به وسایل و روش هایی اطلاق می شود که در محیط خارج از خانه (محیط اصلی و هدف برای فروش و ارائه ی خدمات و محصولات) مورد استفاده قرار می گیرند. همواره برای استفاده از هر نوع تبلیغات روش های مخصوص و خاصی وجود دارد که با توجه به نوع تبلیغات و همچنین مکان مورد استفاده می توان از هر کدام از روش های موجود استفاده نمود.

این نوع تبلیغات برای فروش و افزایش آگاهی از برند خوب هستند و بر حضور کسب و کار در فرآیند خرید مصرفکننده تاکید دارد. با این نوع کمپین، هدف دستیابی به افزایش آگاهی از برند در مدت زمان بسیار کوتاه است. باور، نگرش، سبک زندگی و نوع استفاده آنها از رسانهها و پایگاه اقتصادیشان چیست؟ «تبلیغات نمایشی»، عموما حاوی تصاویر یا فیلمها هستند و در مکانهای تعیین شده در هر وبسایت مشخص، مانند یک وبلاگ، منتشر میشوند و آنها را میتوان مستقیم یا از طریق سیستم عاملهایی مانند Google Adwords خریداری نمود. و همچنین رسانه های محیطی مانند استند تبلیغاتی، استرابورد (استند ایستاده تبلیغاتی) حروف نگاری روی پنجره ی فروشگاه ها، دیوارنگاری، لامپ ال ای دی، ویترین و .. از دیگر روش های استفاده از تبلیغات محیطی هستند. شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده می کنید که ممکن است بسیاری از آن ها شما را به خود جذب نماید و یا برخی دیگر ممکن است بدون خلاقیت خاصی بوده و حتی شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید. برای بازاریابی میتوانید از کاتالوگ، تابلوی تبلیغاتی، نمونه کالا یا خدمات، فیلم و اسلاید نمایشی، آگهی در رسانه های مکتوب، انواع تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

اشاره نمود. البته تمامی این مزایای تبلیغات محیطی در صورتی می تواند اجرایی شود که از اصول و قواعد مناسب برای یک تبلیغ محیطی پیروی شود. یک تبلیغ موفق می تواند کسب و کارتان را در ذهن و ناخودآگاه مخاطبان مطرح کند. چطور تبلیغات موجب افزایش مخاطبان صفحات اجتماعی میشود؟ باورپذیری پیام تبلیغاتی نگرش مصرف کنندگان را نسبت به برند بهبود می بخشد و افزایش تعهد عاطفی به برند را در پی دارد ضمن آن که می نواند مشوق مخاطبان برای مصرف محصول باشد. یکی از موثرترین روش های تبلیغات، استفاده از تبلیغات اینترنتی است، که در دنیای امروز، سهم گسترده ای برای برند کردن محصولات و معرفی شرکت ها و خدماتشان داشته است. این پیام باید به نحوی منتقل شود که هم مفهوم خود را کامل حفظ کند و هم اینکه برای مخاطب کاملا جذاب و گیرا باشد. شاید بهترین و موثر ترین روش برای تبلیغات محیطی از نظر دید استفاده از بیلبورد باشد. این برنامه از استراتژیای استفاده میکند که از تبلیغات بنری یا محتوای حمایتشده خودداری میکند؛ تا با ارائه راهحل برای مشکلات کاربران اعتماد آنها را جلب کند. تبلیغ کنندگان معتقدند که تبلیغات «معتبر» اعتماد به برند را تحریک کرده و به مصرف کنندگان کمک می کند که با برند ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید