حداکثر حجم تبلیغ نباید از ۴۰ کیلوبایت تجاوز کند

امروزه میلیونها تبلیغات دیجیتال وجود داره و تبلیغات چاپی هم به همون اندازه مهمه. چون موتورهای جستجو میتونن یک تبلیغ رو با میلیونها وبسایت بر اساس اولویتهای کلیدواژه و هدف مطابقت بدن. و اینکه آیا هرکسی که این تبلیغ رو ببینه متوجه اون میشه یا فقط گروه خاصی قادر به درک محتوای تبلیغاتی شما هستن؟ برای مثال مخاطبینی که در اینستاگرام دارین با مخاطبینی که در لینکدین یا شبکههای اجتماعی دیگه دارین خیلی متفاوته. انواع تبلیغات رسانههای اجتماعی میتونه به صورت ارگانیک و با موفقیت انجام بشه، اگر مخاطبین شما وفادار و بزرگ باشن. در صورت تمایل شما همکاران ما امکان طراحی بنر با توجه به خواست شما را دارند. گاهی به این تراکت ها توجه کردیم و پیگیری کردیم بعضی وقت ها هم بدون توجه این تراکت ها رو راهی سطل زباله کردیم. خوشحال میشیم ما رو به دوستانتون معرفی کنین. اینطوری بهتر میتونین تصمیم بگیرین که از کدوم مدل تبلیغات باید استفاده کنین. حال هر چقدر که تبلیغات شما نسبت به تبلیغات سایر رقبا متمایز تر باشد و از ایده های جذاب تری در آن استفاده کنید، نظر مخاطبان بیشتری را می توانید نسبت به خود جلب کنید. این شبکه اجتماعی محبوب توانسته از لحاظ محبوبیت در رتبه دوم پس از فیسبوک قرار بگیرد و توانسته نظرات افراد زیادی را به خود جلب کند.

درست است که آمارها از تاثیرات فوقالعاده شبکههای اجتماعی مانند پینترست و فیسبوک خبر میدهند، اما آیا این شبکهها برای برندسازی دیجیتال مناسب هستند؟ به نظرتان مخاطب هدف شما در پینترست به دنبال چنین چیزی میگردد؟ این تبلیغات ریسک بالایی دارن، از اونجایی که مخاطب خیلی راحت میتونه با عوض کردن کانال ازش رد بشه. با این حال، بدون یه مسیر مستقیم برای فروش، پخش یه ابزار برای آگاهی مخاطبها از بِرنده، نه یه محرک فروش. همونطور که گفتیم تبلیغات در فضای باز قبل از اینکه بخواد اکشن فروش داشته باشه، روی آگاهی از برند کار میکنه، چون نشون دادن پیامی که مرتبط با فروش باشه روی تابلو کار سختیه. تبلیغات بیرونی به زبون ساده تبلیغاتیه که شما در بیرون از فضای خونه (هر جایی بیرون از خونه) میبینین. درست مثل تبلیغات پخش، تبلیغات در فضای باز به عنوان یک رسانه بازار انبوه در نظر گرفته میشه و برای حمایت از پیامهای گسترده و تلاش برای برندسازی در نظر گرفته شده.

به همین دلیل بسیاری از شرکتها از CRO به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند. بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) برای رسیدن به ترافیک بیشتر، اهمیت زیادی دارد. CRO به شما این امکان را میدهد تا عناصر موجود در وبسایت خود شامل دکمهها، تصاویر و طرحهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید بازدیدکنندگان کدام گزینهها را ترجیح میدهند. این عوامل باعث میشود تا افراد زیادی با برند و محصول شما آشنا شوند. اصلا به همین دلیل به آنها اینفلوئنسر (تاثیرگذار) گفته میشود. آگهی های رادیویی به تبلیغات گفتاری گفته می شود که بین موسیقی ها و سایر برنامه ها پخش می شود. درسته که روز به روز تبلیغ های دیجیتالی محبوبیت بیشتری پیدا میکنن و فراگیرتر از دیروز میشن، اما با این وجود تبلیغ های سنتی همچنان دارن به کارشون ادامه میدن و هنوز وجود دارن. در این مقاله سعی کردیم دید مناسبی از انواع تبلیغات بهتون بدیم و با دو دسته اصلی تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال (انواع تبلیغات اینترنتی) آشناتون کنیم.

با در نظر گرفتن بودجه و هدف، تبلیغات سنتی میتونن به اندازه تبلیغات دیجیتالی مؤثر واقع بشن. با این حال، خیلی از تبلیغکنندهها شروع به استفاده از تبلیغات در فضای باز به عنوان راهی برای ارتباط دنیای واقعی با دنیای دیجیتال کردن. تبلیغات، زیر مجموعه ای از بازاریابی است که استراتژی محبوب و شناخته شده ای برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. برای استفاده از این روش باید اینفلوئنسرهای معروف در حوزه کاری خود را بشناسید و تبلیغ محصولاتتان را به آنها بسپارید. یعنی شما میتوانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را برای کسانی که در این ماه کلمه «عکاس مراسم» را جستجو میکنند نمایش دهد. حدود 70 درصد از نصبها، از جستجو در اپاستورها حاصل میشوند و طبیعتاً اپلیکیشنهایی که در جایگاههای بالاتر نتایج جستجو قرار میگیرند، با احتمال بیشتری دانلود و نصب میشوند. یک طراحی زیبا، افراد بیشتری را در سایتتان نگه میدارد و سیگنالهای مثبتی به موتورهای جستجو میفرستد تا شما را در نتایج بالاتری نشان دهد. نرخ تبلیغات در هر کشوری متفاوت است و از ۰.۱۷ دلار (به ازای هر کلیک) برای مصر شروع میشود و تا ۰.۷۳ دلار در ژاپن هم میرسد. پس اینستاگرام که پلتفرم محبوب ایرانیها است و همه نوع سن و جنسیت و شغلی در آن وجود دارد، ابزار مناسبتری محسوب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید