تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

این درحالی است که زمان پخش تبلیغات ویدیویی آنلاین قابل مدیریت کردن است. درباره SEO حرف و حدیث های زیادی وجود داره که بعدا به طور مفصل بهش می پردازم . نمودارهای توصیفی با ما حرف می زنند؛ آنها به ما نشان می دهند که بر مسیر هدایت هستیم یا خیر؟ اما سوالی که برای اکثر مدیران واحدهای صنعتی ایجاد می شود این است که کدامیک از تکنیک های تبلیغات اثربخش تر است؟ یوتویوب (YouTube) از آمار تماشای بالای ۵۰۰ میلیون ساعت از کلیپ های خود در طی روز خبر می دهد. در این بین کلیپ های زیادی را می توان مثال زد که در محیط فضای مجازی و بستر وب توانسته اند وایرال(viral) بشوند! این در حالی که اگر برای اجرای کمپین تبلیغاتی خود در تلویزیون به نوع برنامه تلویزیونی و همچنین ساعت پخش آن، توجه کافی شود قطعاً جواب های شگفت انگیزی از آن بدست خواهد آمد. استراتژی به آدمهای خلاق کمک میکند تا فریب تصورات خود را نخورید. همچنین پیشنهاد میکنیم تا خلاصه کتاب تبلیغات خلاق را نیز مطالعه کنید. نتورک شدن(Network) این قابلیت را به ما می دهد تا به تولید محتواهای خود بیشتر دقت کنیم؛ در صورتی که محتوای تولید شده فاخر باشد می تواند خیلی سریع برند ما را دست به دست کند.

همانطور که تا اینجا متوجه شدید، در دنیای تکنولوژی امروز و رقابتی شدن بسیاری از فعالیتهای شرکتها و سازمانها، تبلیغات و برندینگ در حیطه کاری بسیار موثر است؛ به شرط آنکه از روشهای نوین و صحیح استفاده شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد با معرفی برخی از مزایا و معایب تبلیغات تلویزیونی در برابر تبلیغات ویدیویی آنلاین به این مهم بپردازیم که کدامیک از روش های فوق برای واحد صنعتی ما مفیدتر خواهد بود. نوعی از تبلیغات آنلاین هستند که با همانندسازی ظاهر تبلیغ با UI صفحات سایت نمایشدهنده یکپارچه و هماهنگ میشوند. همچنین استفاده از نشان IAF “مجمع بین المللی تایید صلاحیت” توسط شرکت های گواهی کننده نامعتبر که تاییدیه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و یا نهادهای تایید صلاحیت بین المللی را نداشته باشد، غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی دارد . به گزارش مرکز ملی تایید صلاحیت ایران: انجام مشاور به همراه صدورگواهینامه توسط سازمان گواهی کننده غیر قانونی بوده و یک سازمان گواهی کننده نباید مشاوره یا پیشنهاد انجام مشاوره بدهد. نمونههای رایگان محصول، خدمات رایگان، تخفیفهای جذاب یا دادن یک هدیه کوچک در زمان خرید میتواند به بازاریابان شفاهی و رایگان شما برای جذب مشتریان دیگر و خرید بیشتر انگیزه بدهد.

یکی از معایب تبلیغات تلویزیونی نداشتن داشبورد مدیریتی است؛ در تبلیغات تلویزیونی وقتی کنداکتور پخش بسته شد، دیگر همه چیز تمام است؛ باید نشست و امیدوار بود که کمپین تبلیغاتی ما جواب خوبی بدهد! در دنیای امروز، هر جا چشم بچرخانیم با انواع تبلیغات روبهرو میشویم؛ میخواهیم از خانه به سمت محل کار بیرون بزنیم، تراکت تبلیغاتی فروشگاه زنجیرهای محل را میبینیم. Conversion Rate Optimization :CRO یا نرخ تبدیل، به هر اقدامی که باعث تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری شود، میگویند و طبیعتاً هر چه بالاتر باشد بهتر است. هر تبلیغاتچی باید بداند که بودجه بندی در تبلیغات چیست . یعنی در تبلیغات آنلاین ما قابلیت مدیریت کردن جریان کمپین تبلیغاتی خود را داریم؛ ما می توانیم مشخص کنیم کمپین تبلیغاتی ما در چه ساعتی از شبانه روز، پخش شود؛ یا می توانیم در هر ساعت از شبانه روز آن را متوقف کنیم و غیره. بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات تلویزیونی بهترین ابزار برای برندسازی و جا انداختن یک برند است؛ تبلیغات تلویزیونی این قدرت را دارد که در مدت زمانی کوتاه بخش عمده ای از بازار را به خود جذب کند! آیا می توان به حیات بلند مدت تلویزیون خوش بین بود؟ بخش عمده ای از این تحقیقات، به این امر اذعان دارند که دوران طلایی تلویزیون در حال افول است؛ در بلند مدت باید شاهد امپراتوری شبکه های اینترنتی باشیم!

۳ـ دوران طلایی تلویزیون در حال تمام شدن است! چراکه شبکه های اینترنتی تمام نیاز آنها را پوشش می دهند؛ به بیان دیگر اگر برنامه های پرمخاطب تلویزیون را فاکتور بگیریم به طور کلی سیستم آنالوگ در حال افول ورشکست شدن است! این در حالی است که در تبلیغات ویدیویی آنلاین می توان به آمار لحظه ای تمام بینندگان خود دست پیدا کرد. چند سال پیش که فروشگاههای اینترنتی نبودند و شما به دنبال یک هدیه زیبا برای دوست خود میگشتید، چه میکردید؟ یکی دیگر از معایب تبلیغات تلویزیونی کم شدن قدرت نفوذ آن نسبت به تبلیغات ویدیویی است؛ کرونا باعث شد توانایی و پتانسیل تبلیغات ویدیویی بیش از پیش نمایان شود؛ بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی برنامه بازار از مجموع ۴۴ میلیون کاربر آن، حدود ۷۰ درصد به تماشای کلیپ های ویدیویی آنلاین می پردازند. همه این آمار ها یعنی پیش به سوی تبلیغات ویدیوئی آنلاین! این خود نشان از فراگیر شدن بستر دیجیتال در تعاملات روزمره ما ایرانی ها است. آنها از نظر همتایان خود ارزش پیدا میکنند و مطمئنا نمیخواهند تنها کسانی باشند که از جدیدترین محصول استفاده نمیکنند.

دیدگاهتان را بنویسید