تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

سایت صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم. دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط گروهی متشکل از حسین موسوی تبریزی، مرتضی فهیم کرمانی، محمد ری شهری، محمدرضا فاکر، غلامحسین حقانی و محمد جعفری گیلانی با آیتالله علی مشکینی مطرح و توسط وی به امام خمینی ارایه شد و‫ در تاریخ (۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ش) به دستور امام خمینی تأسیس شد. دفتر تبلیغات اسلامی در ماههای پس از انقلاب به اقدام به اعزام مبلغ به جبههها کرد. اما جدا از مدیر مسئول و سردبیر این روزنامه که روحانی بودند، هیأت تحریریه آن از روزنامهنگاران حرفهای تشکیل شده بود که یکسره بیگانه با حوزه به نظر میآمدند. ذکر این نکته واجب است که اگر تبلیغات در فضای مجازی به درستی جهت دهی دشه باشد مانند تبلیغات در اینستاگرام، در نتیجه صد در صد کسب و کار شما سود خواهد کرد. فضای کسب و کار در دنیای امروز به شدت تغییر یافته است و تبلیغات به عنوان بازوی اصلی فروش و توسعه بازار شناخته میشود. با گذشت حدود دو دهه فعالیت پژوهشی، با عنوان «مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی» سرانجام در سال ۱۳۸۳ «پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» از سوی شورای عالی گسترش به تصویب رسید.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۲۱ نشریه به صورت دوهفتهنامه، ماهنامه، دوماهنامه و فصلنامه را منتشر میکند این مجلات در سطوح مختلف منتشر میشود که برخی از این نشریات در طول فعالیتهای دفتر تبلیغات حاشیه ساز بودهاند از جمله این نشریات میتوان به روزنامه انتخاب و مجله نقد و نظر اشاره کرد.به نوشته مجله مهرنامه، انتشار فصلنامه «نقد و نظر» در دهه هفتاد توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم نشانههایی از تحول نگاه حوزویان به مباحث علوم انسانی جدید بود؛ مجلهای که هم در فرم و هم در محتوا و موضوعات توانست طرحی نو را پیش برد و پژواک صدای بخشی از روشنفکری و نواندیشی دینی باشد. در این قرن شرکت تبلیغاتی زیادی به وجود آمد: ولنی پلامر (Volney palmer) در سال ۱۸۴۸ اولین شرکت تبلیغاتی را در فیلادلفیا تأسیس کرد. اگر بخواهید از این روش ها استفاده کنید، اولویت شما کدام است؟ تبلیغ نهادی یا شرکتی یکی از انواع تبلیغات است که در جهت ایجاد هویت برای خود شرکت است.

با گسترش تکنولوژی و شهرنشینی، همه روزه شاهد ظهور و رشد صنایع و کسب و کارهای جدیدی هستیم، که این موضوع در کنار تغییر رفتار مصرف کنندگان، به دلایل مختلفی از جمله فراوانی انتخاب آنها از میان برندهای مختلف، باعث شده است که خواسته یا ناخواسته، هر روز بیش از پیش در میانه نبرد تبلیغاتی این برندها باشیم. نمونه ای از این تبلیغ را می توانید در زیر مشاهده نمایید. شرکتهای متقاضی به منظور برای بهرهمندی از حمایتهای مربوط به خدمات طراحی و پشتیبانی وبسایت میتوانند بخشی از هزینههای ثبت دامنه، میزبانی، طراحی و پشتیبانی وبسایت را پس از ارزیابی دریافت نمایند. مشاور بازاریابی دیجیتال به منظور ارائه بهترین راهکارها برای بازاریابى و تبلیغات در فضای اینترنتی به شرکتهای متقاضی ارائه می گردد. به کلان شهر هایی مثل تهران و اصفهان که جمعیت و وسعت زیادی دارند و مردم معمولا از خدمات محلی خود استفاده می کند تبلیغات در شبکه های استانی توصیه نمی شود . این مجموعه دارای ۵ پژوهشکده «فلسفه و کلام اسلامی»، «فقه و حقوق»، «علوم و اندیشهسیاسی»، «تاریخ و سیره اهل بیت» و «انتظار نور» و ۶ مرکز علمی پژوهشی «ملی پاسخگویی به سؤالات دینی»، «فرهنگ و معارف قرآن»، «احیای آثار اسلامی»، «اطلاعات و مدارک اسلامی»، «مطالعات فرهنگی و اجتماعی» و «همکاریهای علمی و پژوهشی» و ۶ گروه مستقل پژوهشی در قم، مشهد، و اصفهان «اخلاق و تربیت اسلامی»، «غربشناسی»، «ادیان»، «مذاهب و فرق اسلامی»، «علوم اقتصادی» و «علوم اجتماعی» و ستاد ساماندهی مراکز پاسخگویی دینی میباشد.

آن چه که مسلم است این است که شما می بایست این شیوه تبلیغاتی را به کار بگیرید و تاثیرات آن روی کسب و کار خود را پیگیری کنید تا فایده یا عدم فایده آن را بررسی نمایید. بوستان کتاب از سال ۱۳۶۱ کار خود را آغاز کرد. با توجه به مطالب گفته شده در خصوص تبلیغات می توان از روشهای نوین تبلیغاتی بمنظور نیل به اهداف سازمانی بهره برد.یکی از یروزترین و ارزانترین ابزارهای تبلیغاتی که از ادغام تکنولوژی ارتباط بیسیم و اینترنت بهره می برد پنلهای ارسال پیامک است.پنل ارسال پیامک یک سیستم تحت وب است که قابلیت ارسال پیامک در تیراژ بسیار بالا را در کوتاهترین زمان ممکن ساخته است. این اصول ، تبلیغات را برای تبلیغ هر محصول یا خدمات از طریق اطلاعات غیرقابل اعتماد، نادرست و غیر اخلاقی محدود می کند. پس اگر میخواهید شناخت حوزه تبلیغات را با این رویکرد شروع کنید، با ما همراه باشید. اما روزنامه زیر فشار برخی از نیروهای حوزه علمیه، اندکاندک، کارگزاران اولیه خود را از دست داد و سرانجام در سال هشتاد و سه، این تنها روزنامه برآمده از حوزه علمیه، تعطیل شد. تبلیغات محیطی بسیار دیگری نیز در سراسر جهان وجود دارند که برای لحظه ای وقت مخاطب را میگیرند، اما تاثیر آنها در ذهن فرد مدت ها باقی میماند.

دیدگاهتان را بنویسید