تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

اینگونه از تبلیغات بیشتر در فضای دیجیتال و اینترنت با عنوانهای تبلیغات دیجیتال و تبلیغات اینترنتی مورداستفاده قرار میگیرد. تبلیغ نهادی یا شرکتی یکی از انواع تبلیغات است که در جهت ایجاد هویت برای خود شرکت است. با این حال، نیاز به تبلیغات تغییری نکرده و همچنین تکنیک ها و بهترین شیوه های با کیفیت در مسیر خود قرار دارند. اگر شما در حال ساخت یک کسب و کار یا یک برند هستید، در نظر داشته باشید حتما از برخی تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنید. بعد از شناساندن و دادن اطلاعاتی از محصول، در مرحله متقاعد کردن قصد داریم که مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل شوند و از محصولات و خدمات ما استفاده کنند. او همچنین مفهوم نام تجاری (برند) را بهعنوان راهکاری برای هویت دادن به یک محصولِ منحصربهفرد و فروش آن به کار برد. همانطور که قبلاً هم از این تعریف استفاده کردیم؛ در تبلیغ موفق، هدف فروش کالا بهواسطه تحت تأثیر قرار دادن افراد است.

استفاده از تبلیغات می تواند کمک شایانی به شما در برندینگ و پیشی گرفتنتان در میادین رقابتی از سایر رقبا بکند. ازلحاظ روانشناسی ثابتشده است که اگر تصاویر در سمت چپ تبلیغ شما قرار داشته باشد، مغز آن را با سرعت بیشتری هضم میکند و درنتیجه مخاطب ارزیابی مطلوبتری نسبت به آن انجام میدهد. برای دستیابی به مشتری یا جذب داوطلبان مشتاق (مانند صلیب سرخ) انجام میشود. در این بحث، مسئله صرفاً انجام آن نیست؛ بلکه باید تبلیغ به نحوی تأثیرگذار انجام شود تا به تأثیرگذاری بر مشتری و درنهایت خرید محصول منجر شود. تعیین اهداف، جایگاه بسیار مهمی در برنامهریزی استراتژیک دارد؛ زیرا درنهایت لازم است که با سنجش میزان دستیابی به اهداف، میزان موفقیت در آن تبلیغ را ارزیابی کرد. هر شرکتی برنامه استراتژیک منحصربهفرد خودش را دارد؛ به همان تعداد که محصولاتی برای تبلیغ وجود دارد، به همان تعداد هم استراتژی تبلیغاتی وجود دارد. ازجمله شرکت تبلیغاتی تأثیرگذار، شرکت تبلیغاتی جی. ازجمله این سازمانها میتوان به دفتر حسابرسی گردش مالی (ABC) اشاره کرد.

پیامهای تبلیغ ممکن است شامل موارد گوناگونی شود ازجمله طنز، درام، تصاویر جالبتوجه، شعار و متن جذاب یا پیامهایی که احساسات انسان را تحریک کند (مثل پیامهایی که حاوی ترس و تحریک اضطراب افراد هستند و یا موارد دیگر تا افراد را به خرید ترغیب کند). در خیلی از موارد افراد نمایشهای تلویزیونی را ضبط میکنند تا در آینده آن را مشاهده کنند؛ در این موارد یکی از نگرانیهای تبلیغکنندگان این است که افراد از تبلیغات، سریع عبور کنند یا قسمت تبلیغات را از برنامه ضبط شده خارج کنند. در قدیم برای شناساندن محصول به مخاطب، در خیلی از موارد از تصاویر مربوط به محصول و تبلیغات محیطی استفاده میکردند. پس از انقلاب صنعتی اروپا، تحولات عظیمی در قسمتهای مختلف صنعت اتفاق افتاد. برای ایشان تکنولوژیهایی باارزش است که به افزایش بهرهوری در کارشان بیانجامد. هدف از تبلیغ در این دوره ایجاد تقاضا و همچنین ایجاد هویت بصری برای برندهای جدید بود. علاوه بر آستان مقدس این امامزاده شریف موثقترین و معتبرترین قدمگاه و مصلی حضرت رضا(ع) در این روستا قرار دارد که بر اساس مستندات تاریخی زمانی که این حضرت از مدینه به مرو هجرت کرده، این روستا از مناطقی بود که در آن اتراق کردند. البته ناگفته نماند که در بسیاری از موارد، شرکت تبلیغاتی، شرکتهای رسانهای را خریداری میکنند تا در روند کمپینهای تبلیغاتی و تدوین استراتژی، آنها را همراهی کنند؛ نکته مثبت این است که شرکتهای رسانهای اطلاعات ارزشمندی از چگونگی دستیابی به بازار هدف و مشتریها دارند.

تبلیغات به عنوان نوعی از ارتباطات بازاریابی IMC طبقه بندی می شود. آنها به عنوان تبلیغات کلیکی یا PPC نیز شناخته می شوند. در سال 2020 هم شاهد این نوع آگهی ها بودیم و احتمالا در سال 2022 نیز آنها را مشاهده خواهیم کرد. از مزیت های ساخت تیزر انیمیشن نیز می توان به افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند، انتقال پیام به شیوه جذاب تر، افزایش محبوبیت تیزر، تاثیرگذاری عاطفی مخاطبان و ماندگاری بالا تبلغ بر ذهن مخاطب اشاره کرد. اگر از این شیوه ها به درستی استفاده کنید، این تکنیک های تبلیغاتی معجزه هایی را در تلیغ محصول و خدمات شما به وجود می آورد. هنگامی که تلفن های همراه به اینترنت دسترسی پیدا کردند، همه تبلیغات اینترنتی به موبایل سرازیر شد و کارشناسان پیشنهاد می کنند که تبلیغات موبایلی تنها استراتژی تبلیغاتی اصلی تقریباً برای هر شرکتی در آینده نزدیک خواهد بود. پیش بینی می شود که تا انتهای سال 2022، شبکه های اجتماعی فضای تبلیغاتی را نسبت به محتوای ارگانیک افزایش دهند؛ چون این کار درآمد بیشتری به همراه دارد. 60 درصد درآمد گوگل از تبلیغات به دست می آید و فیس بوک هم همینطور.

دیدگاهتان را بنویسید