تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

تبلیغات نصب اپلیکیشن: برای افزایش نصب، میتوان در گوگل پلی و اپ استور تبلیغ کرد. عروسکهای تنپوش، نمایشگرهای دیجیتالی و بیلبورد هایی که بر پشت افراد نصب میشوند هم از دیگر نمونههای جدید تبلیغات محیطی هستند. از آن جا که، در تلویزیون و اینترنت، هم ویدیو و هم صدا میتوانند اجرا شوند؛ بنابراین، محبوبترین و موثرترین رسانه است. قبل از بررسی انواع روشهای تبلیغاتی، از شما میخواهیم که ویدیو زیر را حتماً تماشا کنید. اصول اخلاقی به تبلیغ کنندگان کمک میکند تا استانداردهای اخلاقی را تنظیم کنند و راههای ارتباطی را کنترل کرده و تبلیغات خود را توسعه دهند. این اصول ، تبلیغات را برای تبلیغ هر محصول یا خدمات از طریق اطلاعات غیرقابل اعتماد، نادرست و غیر اخلاقی محدود می کند. تبلیغاتی که باید رنگی باشند، باید به دقت طراحی شوند و ثبات و تناسب را حفظ کنند. سازگاری : حفظ سازگاری، هماهنگی صفحات با صفحه ی آگهی چشمگیر ضروری است. علاوه بر این، همچنین ایجاد هر نوع تبلیغ که شامل مقایسه غیر محترمانه با دیگر محصولات مشابه ( یا همان نوع و یا متفاوت ) می باشد برای حفظ رقابت منصفانه ممنوع می باشد.

نه یک فرمول جادویی و نه قوانین از قبل تعریف شده برای ترکیب خطوط، رنگ، تصاویر، تایپ و دیگر عناصر گرافیکی برای ایجاد آگهی چشمگیر وجود دارد. هنگامی که شما یک پیام متنی را تایپ میکنید، ظرافتهایی که توسط صدا به مخاطب انتقال داده میشوند قابل انتقال نیستند. پس برای جمعبندی میتوان گفت تبلیغات موثر زمانی میتواند شکل بگیرد که بهجای تمرکز روی اغوای مخاطب او را بهعنوان طرف گفتگو در نظر بگیرد. برای مثال در تبلیغات اتومبیل؛ شرکتها بر روی عواقب عدم خودروی ایمن تمرکز میکنند و آنها را به مخاطب یادآور میشوند. این روش، آگهی های شما را به افرادی که درباره موضوع مرتبط جستجو کرده اند نشان میدهد. برخی از تبلیغات منتشر شده در یک روزنامه و یا تبلیغات نشان داد هشده در تلویزیون ، مردم را فورا جذب میکند، با وجود اینکه آنها به این محصول نیاز ندارند. شرکت ها این احساسات ناخودآگاه را ایجاد می کنند به امید اینکه شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدمتی که تبلیغ می کند مرتبط کنید. وقتی شما این سؤال را تائید میکنید؛ از این به بعد روی سیستم شما نوتیفیکیشن محصولات یا مطالب جدید نشان داده میشود بدون اینکه حتی به اینترنت وصل باشید. یک نکته که همیشه در ذهن داشته باشید این است که همه عناصر طراحی شما – زبان و ارائه تصویری باید در وحدت باشند.

به یاد داشته باشید مشتریانی که به خاطر ارزانی به محصول توجه می کنند خیلی زود با محصولات ارزان تر مواجه شده و از چرخه مشتریان شما خارج می شوند. به عنوان مثال، در میان یک دسته از انبه، وجود یک سیب جلب توجه میکند. کنتراست : کنتراست ایجاد کنید تا بتواند توجه مردم را جلب کند. گوگل یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات شماست، چراکه روزانه میلیونها نفر نیازهایشان را در آن جست و جو میکنند و شما بر اساس سرچ کاربران میتوانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. رپورتاژ آگهی، مقالهای تبلیغاتی است که شرکتها برای معرفی محصول، سرویس یا دعوت از کاربران برای شرکت در یک کمپین خاص از آن استفاده میکنند. آقای ” X “، یک فرد مشهوراست که اطلاعات نادرست و اختیاری در تبلیغ ” y ” مورد استفاده قرار داده است. این شامل وعده های دروغین، حقایق جزئی، تعهد غلط، قیمت نادرست و غیره است.

اطلاعات نادرست یا گمراه کننده: هر آگهی نباید حاوی هر نوع ادعایی باشد که به طور عمومی غلط، فریبنده یا مبهم است. تبلیغ کننده: سازمان تجارت یا هر فرد دیگری که مایل به تبلیغ محصولات، خدمات یا ایده های خود است. اظهارات تحریک کننده: هر نوع بیانیه، عبارت توهینآمیز، مقایسه غیراخلاقی، و غیره ممنوع است. کار به نوع تبلیغ و متنش ندارم. البته پیشنهاد می کنیم تا قبل از انجام هر نوع تبلیغ برای برند و کسب و کار خود ابتدا با یک مشاور تبلیغاتی صحبت کنید. به راهاندازی محصول جدید کمک میکند: راهاندازی یک محصول جدید در صورت پشتیبانی توسط تبلیغات، آسان است. این به مردم کمک می کند تا معنای عناصر مختلف یک آگهی را درک کنند. علاوه بر این، گروه تبلیغاتی شامل افرادی است که در زمینه های مختلف تخصص دارند. اتفاقات ناگوار قرن، ازجمله رکود اقتصادی پیشآمده، طرح پونزی برنارد مادوف (در این طرح که به سرمایهگذاری فریبکارانه معروف است؛ بهجای پرداخت سود از فعالیتهای اقتصادی، از پول خودِ سرمایهگذاران به آنها پرداخت میشود) و دیگر موارد، باعث شد تا مردم به اخلاقمداریِ کسبوکارها شک کنند؛ این روند از اعتماد مشتریها کاست و به نگرانی صاحبان کسبوکارها افزود.

دیدگاهتان را بنویسید