تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

تا اینجا یاد گرفتیم تبلیغات چیست و چگونه دارد خودش را به هوشمندی انسان نزدیک میکند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم که یک رویای زیبا رو به واقعیت تبدیل کنید و به مشتریان خودتون کمک کنید که زندگی راحتتر و موفقتری داشته باشند. تا اینجا با مفهوم و مبانی اصلی تبلیغات چیست آشنا شده اید… ایجاد وابستگی های مثبت: هنگامی که مصرف کننده محصول شما را با احساس خوشحالی، موفقیت یا تحقق هدف خود مرتبط می کند، احتمالا توجه شان به محصول شما بیشتر می شود و تبلیغ شما را در خاطر می سپارند و حتی خرید انجام می دهند احتمالا قبلا به این نتیجه رسیده اید و فقط دقت کافی به آن نداشته اید. اما معمولا زمان زیادی طول میکشد تا به نتیجه برسد. بعضی از تبلیغات شاید خیلی مورد پسند مردم نباشند، اما در ترغیب مردم برای خرید مؤثر هستند. در گذشته دو برند نوشیدنی و یا سه برند خودرو برای انتخاب وجود داشت؛ اما امروزه اگر برای خرید یک بسته شکلات مراجعه کنید با چندین نوع شکلات و بسته بند­ی مختلف مواجه می ­شوید! اگر به رادیو اینترنتی یاهو كه توسط كمپانی لانچ تأمین میشود مراجعه كرده باشید خواهید دید كه برای نام آهنگ، خواننده و آلبوم سه نظر سنجی جدا وجود دارد و شنونده به آنها امتیاز میدهد و به تدریج نرم افزارهای یاهو ذائقه مشتری خود را تشخیص داده و آهنگهای مورد علاقهاش را بیشتر پخش میكند.

مثلاً چنانچه كاربری در موتور جستجوی گوگل كلمه نرگس را تایپ كند، گوگل علاوه بر آنكه پاسخها را در مورد كلمه نرگس (به ترتیب میزان مراجعه كه به آن شده است) در اختیار كاربر میگذارد بلكه در سمت راست و بالای صفحه، یك فروشگاه گل (كه از گوگل خواسته برایش تبلیغ كند) معرفی خواهد كرد. برای مثال آیا شما قصد دارید تبلیغی را انجام دهید تا از طریق آن، کسب و کار خود را معرفی کنید و یا میخواهید به بازاریابی برای فروش محصولات خود دست بزنید. بنرهای ثابت و انیمیشندار هر دو ابزاریهای مناسبی برای معرفی نام تجاری میباشند. هر برگه تقویم می تواند دارای یک نقاشی، یا عکس از عزیزان یا محصول شما باشد. اگرچه اینطور به نظر نمیرسد؛ اما بازاریابی دهانبهدهان برای شناخته شدن کسب و کارهای کوچک یک راه فوقالعاده قدرتمند است. وجود این تبلیغات شاید در کوتاه­ مدت فروش را افزایش دهد، اما در درازمدت برای صنعت تبلیغات زیان­ آور است. اما سوال اساسی این است که مشاوره تبلیغات و برندینگ که تمام برندهای بزرگ از آن استفاده میکنند، چیست؟ این روش به نوعی به رقابتی بین برندهای مختلف تبدیل شده است. روشهای تبلیغاتی بسیار زیادند که هر حیطه شغلی با توجه به نوع شغل ، رفتار بازار ، مشتریان و رقبا ، پس از تحلیل و بررسی و بازه زمانی که از بازخورد تبلیغات انتظار دارند نوعی از شیوه های تبلیغاتی را برمی گزیند و مورد استفاده قرار می دهند .

نتیجهگیری: با توجه به یافتههای تحقیق تبلیغات تلویزیونی باعث میشود که مشتریان با شناختی که از محصول پیدا میکنند استفاده از آن را تجربه نمایند. پست الكترونیك زیر مجموعه فناوری اینترنت بوده و سالها قبل از وب مورد استفاده قرار میگرفته است و در سالهای اخیر با افزایش تعداد كاربران اینترنت برای تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر حجم بالایی از تبلیغات در فناوریهای ارتباطی نوین و به ویژه اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد. بنرهای ثابت: بنر ثابت به بنری اطلاق میشود كه تبلیغ را بصورت یك تصویر و در اندازهای ثابت ارائه میكند. حداکثر حجم تصویر نباید از ۳۰ کیلوبایت تجاوز کند و ابعاد بنر باید به صورت 120×240 پیکسل باشد. مشاهده می کنید که برخی از این نتایج در کنار لینک سایتشان کلمه ad قرار گرفته است که بیانگر این است که از بهترین روش تبلیغاتی به نام موتور جستوجوی گوگل برای تبلیغات و دیده شدن استفاده نموده اند.

آن­ها باید مخاطب را قانع کنند که محصولشان بهترین نوع در طبقه کالای خود است. برای انتخاب رسانه مناسب تبلیغ ابتدا باید مخاطب و جامعه هدف خود را به خوبی شناسایی کنید. با حضور در این فضاها امکان دیده شدن بیشتر و همچنین امکان هدف گذاری دقیق مخاطب فراهم میگردد و از این طریق به نحوی راحتتر قادر به متقاعد کردن مخاطبان خود خواهید بود. نوشیدنی قرمز در لیوان به ویژه در میهمانی ممنوع است. راه رفتن با کفش روی فرش ممنوع است. نوع جدید دیگری از تبلیغات ارسال پیام بر روی تلفن همراه است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار میدهد و آنها را ترغیب می کند تا کلیک کنند و خریدی انجام دهند. جوهر برند بعلت اینکه یک تصویر خاص و خاطره انگیز برای مصرف کنندگان ایجاد می کند، اثربخشی در تبلیغات را افزایش می دهد و کمک می کند که مصرف کنندگان جایگاه برند را درک کرده و با آن ارتباط برقرار کنند. Mac خیلی طبیعی با موضوع برخورد کرده و اطمینان دارد هیچ گونه ویروسی وارد بدن او نمیشود. در مورد این تبلیغ، موضوع آزار دهنده چیست؟ بنر پیام فعالى است كه به شكلى هنرى شامل تصاویر و متنهاى ثابت ومتحرك روى صفحههاى وب ظاهر میشود و بینندگان را به سایتهاى آگهى دهنده هدایت میكند.

دیدگاهتان را بنویسید