تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

البته ممکن است بخواهید محصولاتتان را به افرادی خارج از ایران بفروشید یا اصلا کسب و کاری بینالمللی داشته باشید، پس مشکلی با تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام ندارید و میتوانید از آنها استفاده کنید. چون اکثر پلتفرمهای دیگر مانند توئیتر، فیسبوک و یویتیوب فیلتر هستند و همه کاربران اینترنت فعلا به سمت این برنامه هجوم آوردهاند. باز هم شگفتزده شوید چون تبلیغات دیجیتال بهراحتی هر چه تمامتر این را هم برایتان انجام میدهد. در ارزیابی باید تشخیص داده شود که تا چه اندازه به اهداف تعیینشده در بخش استراتژی رسیدهایم و چه اندازه تبلیغ اثربخش داشتهایم. تناسب : اندازه و رنگ همه عناصر گرافیکی باید با اهمیت و محیط تصویر آنها تعیین شود. CRO به شما این امکان را میدهد تا عناصر موجود در وبسایت خود شامل دکمهها، تصاویر و طرحهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید بازدیدکنندگان کدام گزینهها را ترجیح میدهند. بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) برای رسیدن به ترافیک بیشتر، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از شرکتها از CRO به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند. در این روش نیز مانند روش اول، کاربران باید با نصب اپلیکیشن کارمنتو، در ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند.

درست است که آمارها از تاثیرات فوقالعاده شبکههای اجتماعی مانند پینترست و فیسبوک خبر میدهند، اما آیا این شبکهها برای برندسازی دیجیتال مناسب هستند؟ اول اینکه باید بدانید که کدام یک از این شبکهها برای شما مناسب هستند. به هر حال ابزارهای زیادی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر، پینترست و یوتیوب وجود دارند که در ادامه برخی از کاربردیترین شبکهها را بررسی میکنیم. اینفلوئنسرها روابطی عالی با مخاطبین خود دارند و به همین دلیل تاثیر خوبی بر آنها میگذارند. هزینه تبلیغات در پینترست بر اساس کلیکها و مشابه دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام است و حداقل نرخ ۰.۱ دلار به ازای هر کلیک را پیشنهاد میدهد. فیسبوک و گوگل اهمیت زیادی به صفحات فرود میدهند و آنها را بررسی میکنند و به شما نمره میدهند. اگر تبلیغاتنان برای کاربرانی که آن را مشاهده میکنند مناسب نباشد، تبلیغات شما کمتر نمایش داده میشود و هزینه دریافتی از شما بیشتر میشود. اینستاگرام و فیسبوک به ارتباط تبلیغات شما بر اساس کاربرانی که آنها را میبینند، امتیاز میدهند. به هر حال هزینه تبلیغات فیسبوک مناسب است و وجود نرخ تبدیل بالا، باعث فروش خیلی خوبی میشود.

استفاده از تبلیغات گوگل در کنار سئو سایت، به بهبود رتبه شما در گوگل خیلی کمک میکند. ایمیلهایتان را شخصیسازی کنید و از ابزارهای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. پس به عنوان نتیجه این را بگویم که هیچ چیز از چشم گوگل پنهان نمیماند و این قابلیتش را برای تبلیغات شما خرج میکند. البته فیلترینگ هم بی اهمیت نیست و وجود شبکههای جدید هم دلیلی برای ترک کردن این رسانه بوده است. در هر پلتفرمی که فعالیت میکنید، از وبسایت گرفته تا شبکههای اجتماعی، از تصاویر و ویدیوهای جالب، جدید و زیبا استفاده کنید. از رسانههای اجتماعی برای تعامل با کاربران، ارائه اطلاعات مفید در مورد کسب و کارتان و ایجاد روابط بهتر برای افزایش فروش استفاده کنید. این نگرانی بیمورد نیست؛ زیرا امروزه بسیاری از افراد بیشتر زمان خود را در فضای مجازی و رسانههای اجتماعی میگذرانند. این یکی از موفق ترین کمپین های شرکت اپل به شمار می رود. یک سال بعد از اجرا شدن این کمپین، شرکت اپل رشد 42 درصدی سهم بازار را تجربه کرد. ممکن است تبلیغات زیادی از ایدههای نو و خلاقانه بهره ببرند اما به فروش و سود بیشتر ختم نشوند؛ در این صورت تبلیغ، فاکتور مناسب بودن را دارا نیست. مثلا اگر کسب و کار شما لباسهای گران و لاکچری تولید میکند، نباید از کلمات “رایگان”، “خیریه” و “تخفیف”استفاده کنید؛ وگرنه افرادی را جذب میکنید که این موارد را جستجو کردهاند و این به نفع شما نیست.

در این فرایند، از رسانههای سنتی که پیشتر درباره آن صحبت کردیم برای جذب و ترغیب مخاطبان به سمت وبسایتها و فضاهای آنلاین استفاده میشود. اینستگرام، محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران است و تقریبا تنها کشوری است که تا این حد از این پلتفرم استفاده میکند. ۷۰٪ از کاربران این شبکه حداقل ۵۰ هزار دلار و ۱۰% از آنها، بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب میکنند. همچنین اکثر کاربران، زن و جوان هستند که این موضوع، نوع محصولات محبوب آنها را بهتر مشخص میکند. به هر حال تجارت الکترونیکی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی دست به دست هم دادهاند و شرایطی عالی برای تبلیغ و فروش محصولات مختلف از برندهای گوناگون را فراهم کردهاند. چه تبلیغات چاپی سنتی را در مجلات یا ایستگاه های مترو انتخاب کنید یا تبلیغات آنلاین را در رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو انتخاب کنید، چند قانون وجود دارد که تبلیغات را ایده آل می کنند. در حالت کلی میتوان بین رسانههای اجتماعی و تلویزیون ارتباط برقرار کرد و فاصله آنها را کم کرد. این تبلیغات به روشی هوشمندانه همه آنچه را که مصرف کنندگان باید درباره محصول بدانند به آنها ارائه کرد. خب این بهشدت، به کسبوکار و مشتری شما مربوط است.

دیدگاهتان را بنویسید