تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

آگهی های رادیویی به ویژه برای تبلیغات محلی و منطقه ای بسیار قدرتمند است. تبلیغ برای بازاریابی مستقیم: ارتباط مستقیم فروشنده با مشتری از طریق نامه نگاری، پیام های اینترنتی یا سامانه های پیام رسان موبایلی، این تیپ تبلیغات را میسازد. رضا پیوندی، مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالعزیز(ع)، در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: قدمت روستای دهسرخ به بیش از ۱۲۰۰ سال میرسد و علاوه بر زمینه زیارتی جاذبههای گردشگری از جمله فضاهای طبیعی و غار نیز در این منطقه وجود دارد. به هر حال؛ اینکه چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری؛ نیازمند در نظر گرفتن برخی نکات بوده که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. در این بخش استراتژیِ پیام یا به عبارتی ویژگیهای یک پیام تبلیغاتی را به سه دسته تقسیم میکنیم و در ادامه به توضیح کامل هرکدام از این ویژگیها میپردازیم؛ این سه ویژگی شامل رویکردهای شناختی، عاطفی و محرمانه است. توصیه میکنیم که از چند روش مختلف به صورت موازی استفاده کنید و مخاطبین هر یک از آنها را به سمت کانال دیگر سوق دهید.

به دنبال آنلاین شدن بسیاری از کسبوکارها، یکی از روشهای رایج برای سر زدن افراد به وبسایتها یا فضاهای اینترنتی کسبوکارها، استفاده از انواع تبلیغات آفلاین مانند استرابوردها، بیلبوردهای تبلیغاتی و مجلات است. در راهنمای کامل انواع تبلیغات سال 2022 به همه این موضوعات میپردازیم. به عنوان مثال، تبلیغات در کسبوکارهای سنتی و آفلاین کاملا متفاوت از کسبکارهای آنلاین است. اما برای کسبوکارهای بزرگ و متوسط تبلیغات تلویزیونی یا اینترنتی میتواند راهگشا باشد. سوپر مارکت فعال در ابتدای کوچه با یک کارخانه بزرگ تولید محصولات لبنی هر دو یک کسبوکار محسوب میشوند. 1704: رونامه بوستون مخاطبان خود را ترغیب می کند تا تبلیغات خود را در این روزنامه چاپ کنند. به طور مثال شما صاحب یک گلفروشی هستید و شخصی به دنبال انواع گل و گیاه بوده و یا مطلبی درمورد مراقبت گیاهان آپارتمانی خوانده، صفحه کسب و کار شما در این قسمت به وی پیشنهاد میشود. تبلیغات اینترنتی سریعترین رسانه در حال رشد است که نرخ رشد سالانه آن بیش از ۲۰ درصد است. در نتیجه تعداد افراد بیشتر آگهی تبلیغاتی شما را می بینند و سایت شما کلیک بیشتری هم دریافت می کند که این امر می تواند باعث فروش بیشتر و در نهایت سود بیشتر شما شود.

1. تبلیغ تان قرار است در کدام حوزه مطرح شود: آیا هدف تبلیغ معرفی کسب و کار است یا بازاریابی؟ با برندسازی و تبلیغات حداکثری، امید و روحیه تازهای برای کارکنان کسب و کار ایجاد میشود. برای تبلیغات ارزان و موثر نیاز است که حتما مشتریان خود و ویژگیهای آنها را بشناسید. با این حال مساله بر سر این است که روشهای تبلیغات موثر با گذر زمان دستخوش تغییر میشود. بهتر است در این خصوص ابتدا در زمینه اصول بازاریابی شبکههای اجتماعی به خوبی تحقیق و جستجو کرد. امتیاز کیفی رابطه مستقیمی با هزینه تبلیغات گوگل دارد و هرچقدر امتیاز کیفی بالاتری داشته باشید با هزینه کمتری در رتبه های برتر گوگل قرار میگیرید و برعکس. شبکه های تلویزیونی ایندی : یک شبکه محلی کوچک که با مبلغ اندکی به تبلیغ و جذب مشتری می پردازد . در بخش بعدی راهنمای کامل انواع تبلیغات در سال 2022، نگاهی به برخی از به یاد ماندنی ترین کمپین های تبلیغاتی خواهیم انداخت. در روشهای سنتی، شناسایی بخش مهمی از هر نوع تبلیغ بود. به عنوان مثال در بسیاری از مواقع درج آگهی در برخی روزنامهها یا رسانهها بنا به دلایل مختلف مشمول تخفیفهای ویژه خواهد بود. رسانههای سنتی همچنان نقش مهمی در تهیه یک برنامه بازاریابی ایفا میکنند.

هر چند که کمهزینه بودن استفاده از رسانههای اجتماعی فرصت بینظیری را برای معرفی کسبوکار فراهم کرده، اما همین ویژگی باعث شده تا تمام رقبا و کسبوکارهای مختلف در آن حضور داشته باشند. حتی کسبوکارهای قدیمی و سنتی نیز امروزه در این حوزه دستی بر آتش دارند. به این پیام تبلیغاتی، «جذابیتهای محدودیت» گفته میشود. اکثراً در یک شرکت تبلیغاتی، بهطور اختصاصی بخشی بهنام بخش موسیقی وجود دارد که روی موسیقی تبلیغات کار میکنند تا موسیقی اورجینال هر تبلیغی را تولید کنند. سن و جنسیت دو عامل تاثیرگذار دیگر هستند که در به کارگیری ایدههای خلاقانه برای تبلیغات موثر باید به آنها توجه کرد. تبلیغات موثر برای جذب مشتری بدون هزینه نمیشود! فقط زمانی که کاربران عکسالعملی راجع به تبلیغ داشته باشند، هزینه توسط تبلیغ کننده پرداخت میشود. تبلیغات از دیرباز پا به پای کسبوکار وجود داشته و بدون تبلیغات موثر هیچ کسبوکاری نمیتواند موفق شود. یکی از بهترین مزایای شبکههای اجتماعی برای تبلیغات موثر و ارزان، رایگان بودن آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید