تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

هدف تبلیغات نمایشی تبدیل سریعه و دسترسی بالقوه اونها به مخاطبها بسیار زیاده. همچنین میتونیم اگه مخاطبان ما قشر خاصی رو شامل میشن با توجه به ویژگیهای دموگرافیک و پرسونای اونها تبلیغات رو به صورت نیچ تری انجام بدیم و فقط اونها رو هدف قرار بدیم. و اینکه آیا هرکسی که این تبلیغ رو ببینه متوجه اون میشه یا فقط گروه خاصی قادر به درک محتوای تبلیغاتی شما هستن؟ اینطوری میتونین انواع تبلیغات اینترنتی بعدیتون در شبکههای اجتماعی رو بر اساس اونها انجام بدین و مناطقی رو انتخاب کنین که محصول شما محبوبیت بیشتری داشته. در طی مقالات این بخش تلاش ما بیش از هر چیزی، انتقال مفاهیم و رویکردهای اجرایی بر اساس فلسفه علمی تبلیغات است. از نظر سبک و فرمت، تبلیغات نمایشی بدون تردید چیزی به شما میفروشن. انواع تبلیغات رسانههای اجتماعی میتونه به صورت ارگانیک و با موفقیت انجام بشه، اگر مخاطبین شما وفادار و بزرگ باشن. پلتفرم های شبکه های اجتماعی محتوای با ارزشی را ارائه میدهند.

در این نوشتار سعی شده است تا مطالب مفیدی را به صورت مختصر در زمینه مشاوره تبلیغات و برندینگ ارائه داده شود. موسیقی با احساسات، خاطرهها و تجربههای افراد در ارتباط است و میتواند بر احساسات آنها تأثیر گذارد. به هر حال این تصاویر به اشتراک گذاشته میشوند و علاوه بر اینکه تعامل شما را بالا میبرند، باعث افزایش لیدها و مشتریان هم میشوند. بنابراین از طریق انجام شیوه های متنوع تبلیغی، مشتریان بسیار زیادی با نوآوریها و محصولات تازه تولید شده شرکتهای مختلف آشنا میشوند. مطالب مجله فرادرس، اغلب توسط دانشآموزان و دانشجویان خوانده میشوند. از اونجایی که این تبلیغات فقط دعوت به اقدام (call to action) دارن، بنابراین اثر کمی روی مخاطب دارن و اغلب نادیده گرفته میشن. زمانی که میخواین از انواع تبلیغات چاپی استفاده کنین، باید درک درستی از مخاطبینتون داشته باشین. با جمع آوری این اطلاعات و آشنایی با جامعه مصرف کننده محصولات یا خدمات باید استراتژی مناسب را لحاظ کنید.

با دادن اطلاعات دقیق میتوانید مشتریها را به خرید کردن مشتاقتر کرد. معنای کلمه تبلیغ را که جستوجو کنیم با عبارتهایی مثل رساندن پیام یا خبر یا موضوعی را به اطلاع عموم رساندن مواجه میشویم. در حالت کلی، چه برای یک تبلیغ از رسانههای مختلف استفاده کنیم، چه در یک رسانه خاص از پیامهای تبلیغی متفاوت استفاده کنیم؛ این تنوع، اثربخشی تبلیغ را بیشتر میکند و همچنین مخاطب را از تبلیغ خسته و دلزده نمیکند. در حالی که حوزه تبلیغات متفاوت شده، اهداف انواع تبلیغات ثابت مونده؛ یعنی تأثیرگذاری بر نظرات و تصمیمات خرید مصرفکنندگان. زمانی که مخاطب بر روی بنر تبلیغاتی موردنظر کلیک کند به صفحه یا سایت دیگری فرستاده میشود که به آن، صفحه فرود (landing page) گفته میشود. بهترین آگهی تبلیغات زمانی ارائه میشود که مشکلی وجود دارد و شرکت شما میتواند آن را حل کند چون در زمان نیاز، احتمال خرید مشتری خیلی بالاست. در طول مسیر انواع بیلبوردها، ناخودآگاه نگاهمان را جلب میکنند، طوری که اگر چشممان آنها را نبیند، تصور میکنیم چیزی را از دست دادهایم!

فرض میکنیم برای خرید به فضایی برای پارک ماشین نیاز دارید. بابک دنبال کسی است که برای کسب و کار خود به تبلیغ نیاز داشته باشد؛ علی هم باید دنبال یک سایت بزرگ و مرتبط باشد با کارش باشد که تبلیغات او را قبول کند، ولی هیچکدام از آنها وقت این کار را ندارند. اینکه شما از تبلیغات چاپی مانند بروشور یا تراکت استفاده می کنید یا در اتوبان و ایستگاه مترو بنر می زنید یا از تبلیغات آنلاین در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید چند شیوه را برای ایجاد تبلیغات خوب باید انجام دهید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم. بر همین اساس، بزرگترین مزیت تبلیغات دیجیتال این است که شما بجای اینکه وقت و هزینه خود را بگذارید و دنبال مشتری بگردید، کاری میکنید که شرکت و محصول شما جلوی چشم مخاطب قرار بگیرد و مشتری خودش به محصول شما جذب شود. اما یکی از وجوه ممیزه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی در این ا ست که امکان فروش مح صول و یا خدمت را بلافا صله پس از تبلیغ و یا گاهی در حین نمایش تبلیغ فراهم میآورد. نرخ بازگشت سرمایه در این روش بسیار بالا (ROI) است و اگر به درستی از آن استفاده کنید، میتوانید مشتریان وفاداری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید