تبلیغات (Advertising) و آشنایی با انواع تبلیغات

اگر شما در حال ساخت یک کسب و کار یا یک برند هستید، در نظر داشته باشید حتما از برخی تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این کار باعث میشود که اگر کسی کلمات کلیدی شما را جستجو کرد، سایت شما در نتایج بالای گوگل برایش نشان داده شود. آگهیهای موفق از حداقل استراتژی و حداکثر احساسات استفاده میشود. درباره تبلیغ از دوران اولیه چاپ تا قرن جدید سخن گفتیم و نحوه توسعه یافتن آن را بررسی کردیم؛ پسازآن به انواع تبلیغات و مفاهیم کلیدی، مثل استراتژی و پیامهای تبلیغاتی و انتخاب رسانه پرداختیم و بر اهمیت ویژه این مفاهیم تأکید کردیم. با در نظر گرفتن همین نکته باید بدانیم که تبلیغ خوب باید در زمان و مکان مناسب ارائه شود، وگرنه ممکن است که ضد خودش عمل کند. روی آگهی درون برنامهای – صدا و سیما با 80 درصد شرکت تبلیغات خودش مستقیم قرارداد دارد. عیب عمده تبلیغات آنلاین این است که در مواقعی افراد روی تبلیغات کلیک نمی کنند، پیام برند به مخاطبان مورد نظرش نمی رسد. این موارد است که استفاده از تبلیغات برای بازاریابی مستقیم یا غیر مستقیم و همینطور تبلیغات برای برند یا کالا و خدمات را تعیین میکند. تبلیغات مقایسهای اغلب بهخوبی توجه مصرفکننده را به خود جلب میکنند؛ در این مقایسه، هم آگاهی از برند و هم آگاهی از پیام تبلیغاتی اتفاق میافتد.

تبلیغی جدید، اصیل و مؤثر، تبلیغی که مصرفکننده را برانگیزد. تیزر تبلیغاتی: یک کلیپ ویدیویی که ویژگیها و مزایای محصول یا خدمات را ارائه میدهد. قیمت ساخت تیزر انیمیشنی با توجه به شرایط کار، تکنیک اجرایی، تعداد کاراکتر، زمان ویدئو و تعداد فریم کار بستگی دارد. قصه گویی تکنیکی است که باید سعی کنید به همه آگهی های تبلیغاتی خود تزریق کنید. تپسل با در اختیار داشتن شبکه تبلیغاتی گسترده و ارائه انواع تبلیغات آنلاین بر روی این رسانهها قادر است نیازهای تبلیغات آنلاین بزرگترین برندها را برآورده کند. اغلب ما با تبلیغات موبایلی، انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات با محتوای تصویری در ابتدای ویدئوها آشنا هستیم چون اینها به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شدهاند. از آن جا که ویدئوهای تبلیغاتی به خصوص ویدئوهای طنز و انیمیشنی جایگاه خاصی در بین عموم مردم دارد، بسیاری از صاحبان کسب و کارها ترجیح می دهند تا برای تبلیغات خود از این نوع تیزرها استفاده کنند. تبلیغات هزینه نیست – سرمایهگذاری است (چون افزایش فروش را در پی دارد) شعار تمامی سازمانهای تبلیغاتی جهان است. تبلیغات اجتماعی پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف تان قرار می دهد و آن ها را تشویق می کند تا تعامل کنند، یا کلیک کنند و حتی خریدی انجام دهند.

وقتی مشتریان به محصول تبلیغشده نیاز پیدا کنند، اولین گزینهای که برای خرید به خاطرشان میآید، برندِ تبلیغشده است. وجه مناسب بودن تبلیغ به این معناست که باید نیازهای بخش بازاریابی را برطرف کند و درنهایت به فروش و سودآوری بیشتر منجر شود. از توصیفات مشتری، داده های نظرسنجی یا محتوای قابل اشتراک برای تبلیغ نام تجاری خود به عنوان یکی از ارزشهای دنبال کردن یا خرید استفاده کنید. هرچقدر هم از آن تعریف کنند، باعث نمیشود مردم به سادگی از آن استقبال کنند. این نکات چند مورد از انواع تبلیغات در کسب و کار را پوشش میدهد، هرچند راه شما برای انتخاب گزینههای دیگر هم باز است. انتخاب کنید و به نوعی به این کارکترها جان ببخشید. در اواخر قرن نوزدهم، تبلیغکنندگان شروع به نامگذاریِ کالاهای تجاری خود کردند؛ شکلات بیکر (Baker’s Chocolate) و صابون ایوری (Ivory Soap) از نمونههای اولیه نامگذاریهای تجاری هستند. عروسکهای تنپوش، نمایشگرهای دیجیتالی و بیلبورد هایی که بر پشت افراد نصب میشوند هم از دیگر نمونههای جدید تبلیغات محیطی هستند.

نوع کسب و کار شما هم مهم است، اگر قرار است برای سایر بیزینس ها، خدمات یا کالا ارائه دهید نوع تبلیغت تان با تبلیغات برای مشتریان متفاوت میشود. پس احساسات میتواند تأثیر عمیقی در راستای انتخابهای مخاطب داشته باشد؛ اگر مزایای محصول را در یک چارچوب عاطفی ارائه دهیم. پس شما نیاز دارید، ارزش ها و نوع رفتار، تصمیم گیری، نیاز و انتخابهای مخاطبان تان را در نظر بگیرید. پس گفتگو به مخاطب احساس ارزشمند بودن میدهد. البته نباید فراموش کرد که شوخی به حدی نباشد که پس از چندی مخاطب نام تجاری را به خاطر نیاورد و صرفاً، شوخی و طنز استفادهشده در تبلیغ در ذهنش بماند. خب حالا با این اوصاف، شما فکر میکنید تبلیغ شما برای من نمایش داده میشود یا نه؟ برای اینکه مخاطبان دچار آگهیزدگی نشوند درون برنامه آگهی پخش میکند. یا اینکه به کاربران خودتان که در خبرنامه شما عضو هستند، ایمیل میزنید.

دیدگاهتان را بنویسید