تبلیغات کاربردی از فکر تا اجرا

اما یکی از وجوه ممیزه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی در این ا ست که امکان فروش مح صول و یا خدمت را بلافا صله پس از تبلیغ و یا گاهی در حین نمایش تبلیغ فراهم میآورد. شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که چطور تبلیغات این کار را برای شما انجام می دهد؟ این تبلیغات فقط به کسانی که به سایت موردنظر وارد شدهاند و مشتریان بالقوه هستند، نشان داده میشود. تحقیقات نشان داده، فروش محصولات به کسانی که از کسب و کار شما مطلع هستند آسانتر از سایر افراد است. این نوع تبلیغ برای فروش محصول و توسعه برند نیست. کسب و کارهای مختلف میتوانند به وسیله ثبت درخواست در این سیستمها و ثبت بنر خود و مشخصات سایت، شروع به تبلیغات بنری نمایند. کسب و کارهای مختلف با استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ، تلاش میکنند تا کاربرانی که قبلا از سایت بازدید کردهاند را به مشتری تبدیل کنند. علاوه بر یوتیوب، میتوانید در سایتهایی نظیر آپارات و هرجای دیگری که امکان اشتراک ویدیو دارد، ویدیوهای تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارید و ترافیک مستقیم برای سایت خود دریافت کنید. در نتیجه تعداد افراد بیشتر آگهی تبلیغاتی شما را می بینند و سایت شما کلیک بیشتری هم دریافت می کند که این امر می تواند باعث فروش بیشتر و در نهایت سود بیشتر شما شود.

باید توجه داشت در وب سایتهایی که پربازدید تر هستند و تعداد مخاطبین بالایی دارند و ترافیک سایت بالاست. این امر سبب سئو سایت کسب و کار مورد نظر نیز خواهد شد. این روش علاوه بر افزایش فروش، سبب برندسازی و معرفی کسب و کارتان نیز خواهد شد. پلتفرم گوگل ادز در این زمینه نیز فعالیت دارد و صاحب بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی میباشد. پارهای دیگر نیز بیشتر به کیفیت محصول اشاره میکنند. علاوه بر آن، مخاطبین عموما از آنها اجتناب میکنند. هدفگذاری (Targeting): با گسترش و پیشرفتهتر شدن رسانهها، تبلیغ و روشهای آنها هم پیچیدهتر شد. در تبلیغات اپلیکیشنی که در قسمت قبل توضیح داده شد، از اپهای مختلف به منظور تبلیغات استفاده میشود، اما در روش تبلیغات نصب اپلیکیشن، از روشهای موثری مانند تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور استفاده میشود. این روش پیام رسانی نیز در سالهای گذشته به علت پیشرفت روشهای تبلیغاتی مانند استفاده از ابزار خاص برای صدای دیجیتال و تبلیغات پرشی توانسته است پیشرفت زیادی کند. تقریبا از زمانی که سرویس ایمیل ایجاد شده است، تبلیغات ایمیلی نیز به روی کار آمده و این روش تبلیغاتی سابقه درخشانی در بازدهی بالای تبلیغات دارد. در برخی وبسایتهای خبری و مجلات اینترنتی، این متد تبلیغاتی بسیار کاربرد دارد.

یکی از ترفندهای این نوع تبلیغات این است که تبلیغکننده در پیام خود به مخاطب بفهماند محصول موردنظر در فروشگاهها قابلدسترسی نیست و شما محصول را با این امتیاز (تخفیف، تماس رایگان، پست رایگان و…) تنها در این مدتزمان محدود میتوانید خریداری کنید. تیبلیغات محصول کار واحد روایط عمومی است با توجه به این موضوع که محتوا و اطلاعات مورد نظر توسط این واحد در اختیار رسانه های اصلی و نوپا و سایر افراد تاثیرگذار مانند بلاگرها و اینفلوِئنسرها قرار داده می شود.در واقع روایط عمومی اطلاعات ارزشمند و مفیدی را که سازمان و یا شرکت دوست دارد بواسطه آنها شناخته شود بدون ترغبیب واضح و ملموس به خرید در اختیار مخاطب قرار می دهد که طبیعتا شناخت و اعتبار کافی را برای مجموعه به ارمغان می اورد.گرونیگ عقیده دارد بمنظور آنکه کارشناس تبلیغات بتواند در توزیع پیام و جا انداختن مفهوم مورد نظر خود موفق عمل کند نیاز به همفکری و ایجاد رابطه کاری تنگاتنگ و نزدیک با واحد روابط عمومی دارد.کنت همچنین می افزاید که تبلیغات سعی می کند توجهات مشتری را بسمت خود جلب کند در خلال اینکه اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیتها،رویدادها و مناسبتها که از سمت روابط عمومی می آید رایطه ای مستحکم با مشتری را شکل می دهد.

این روش ارزانترین، اما رسانه ای است که تاثیر متوسطی دارد. مهمترین کارایی این متد تبلیغاتی، توانایی آن در جلب نظر مخاطب هدف، در ساعات غیرجذاب و خستگی روز است. این دست تبلیغات را به گونهای طراحی کنید که در سریعترین زمان مشوق آن درک شده و مخاطب را جلب کند. با توجه به اینکه هزینه تبلیغات برای جلب مشتری جدید، 7 برابر هزینه حفظ مشتری فعلی است، تبلیغات ایمیلی یکی از بهترین روشها برای افزایش وفاداری مشتریان و حفظ آنان میباشد. بخش مهمی از زندگی روزانه همه ما تشکیل شده از شبکههای اجتماعی میباشد؛ به همین دلیل است که از این شبکهها برای آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده میشود. برای تبلیغات ارزان و موثر نیاز است که حتما مشتریان خود و ویژگیهای آنها را بشناسید. تبلیغات ویدیویی یا بازاریابی به روش ویدیو مارکتینگ به دلیل ماندگاری بیشتر در ذهن؛ باعث می شود مخاطبان، نام برند یا کسب و کار را به راحتی به خاطر بسپارند. از نظر کاربران یکی از منابع سرگرم کننده و جذاب، محتواهای ویدیویی میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید