تبلیغات چیست و چه بخش هایی دارد؟

کسب و کارهای مختلف با استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ، تلاش میکنند تا کاربرانی که قبلا از سایت بازدید کردهاند را به مشتری تبدیل کنند. با اینکه در رادیو فقط جبنه صوتی تبلیغ وجود دارد؛ اما این باعث میشود که افراد با شنیدن این تبلیغ، تصاویر مربوط به آن را در ذهن خود مجسم کنند و بدینوسیله آن تبلیغ در حافظه بلندمدت آنها ثبت شود. حضور در این رویدادها باعث میشود که مشتریان نگرشی مثبت به شما پیدا کنند. یکی از ابزارهای مورد استفاده در این زمینه، گوگل ادز است و هزینه این نوع تبلیغات معمولا به ازای هر کلیک محاسبه میشود. یکی از رایجترین انواع تبلیغات اینترنتی که در همه جا قابل مشاهده است، تبلیغات بنری میباشد. برای برنامهریزی رسانه باید از تجزیهوتحلیل بازار هدف آغاز کنیم. در تعریفی از کمپینهای تبلیغاتی، میتوان گفت این کمپینها مجموعهای از استراتژیهای طراحیشده در جهت افزایش آگاهی مشتری از برند، فروش و ارتباطات در یک بازار خاص است که در رسانههای مختلف اجرا میشود.

بازاریابی تلفنی یکی از انواع تبلیغات مستقیم است که شرکت میتواند با تماس مستقیم، محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کند. با توجه به اینکه هزینه تبلیغات برای جلب مشتری جدید، 7 برابر هزینه حفظ مشتری فعلی است، تبلیغات ایمیلی یکی از بهترین روشها برای افزایش وفاداری مشتریان و حفظ آنان میباشد. اگرچه تبلیغات تلویزیونی پرهزینه است، اما تا به امروز یکی از بهترین انواع تبلیغات بوده و بیشترین دسترسی را برای مخاطبان زیادی دارد. بهترین روش تبلیغات اینترنتی برای فروشگاه چه می تواند باشد؟ تقریبا از زمانی که سرویس ایمیل ایجاد شده است، تبلیغات ایمیلی نیز به روی کار آمده و این روش تبلیغاتی سابقه درخشانی در بازدهی بالای تبلیغات دارد. علاوه بر گوگل، برخی دیگر از موتوهای جستجو نیز از این روش تبلیغاتی استفاده میکند. در بازاریابی موتورهای جستجو تنها کافی است با استفاده از یک آگهی با عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی، تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهید. در ایمیل مارکتینگ، شما محصولات یا خدمات جدید خود را به صورت بازه های زمانی برای کاربران ارسال می کنید و هر چقدر که در ایمیل مارکتینگ از بازاریابی بهتر و کپی رایتینگ مناسب تری استفاده کرده باشید، بازدهی آن زیاد می شود. امروزه بنرهای تبلیغاتی را علاوه بر بیلبوردها بر روی MUPI ها، دریچههای نمایش، باجههای تلفن و خودپردازها و هر جای دیگری از نقاط شهر که دارای صفحه نمایش است، مشاهده میکنیم.

تبلیغات اینترنتی با استفاده از این روش هدفمند انجام میشود؛ به صورتی که با استفاده از امکان بازاریابی اختصاصی، که در بیشتر شبکههای اجتماعی وجود دارد، سبب ایجاد کمپینهای جدید برای کسب و کارها میشوند. سه روش برای ایجاد ارزشافزوده برای مشتریان، شامل نوآوری، بهبود کیفیت و تغییر درک مصرفکننده از برند است. هنگامی که تبلیغات خود را ایجاد میکنید، در نظر بگیرید که میخواهید برند شما با چه احساسات، خواسته ها یا اهدافی مرتبط باشد. شرکت ها و ارگان ها از طریق نمایش محصولات، خدمات و برند خود به مردم، اطلاعاتی را به مخاطبان خود از محصول مورد نظر می رسانند که حس کنجکاوی مخاطب را برانگیخته می کند و سبب می شود تا مدت ها این تبلیغ در ذهن آن ها ماندگار شود. از آنجایی که این نوع تبلیغات به صورت ناخواسته و ناگهانی باز میشوند، از نظر کاربر، مزاحم و آزاردهنده هستند. تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو و یا همان SEM معمولا با هدف آگاهی از نام تجاری و برند، در مدت زمان کوتاه، صورت میگیرد. برخی مرورگرها این امکان را فراهم کردهاند که کاربر بتواند در هنگام جستجو در اینترنت، جلوی نمایش تمام پاپ آپها را بگیرد.

کلمات کلیدی عبارتهایی هستند که در گوگل جستجو میشوند. در تبلیغات اپلیکیشنی که در قسمت قبل توضیح داده شد، از اپهای مختلف به منظور تبلیغات استفاده میشود، اما در روش تبلیغات نصب اپلیکیشن، از روشهای موثری مانند تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور استفاده میشود. کسب و کارهای مختلف میتوانند به وسیله ثبت درخواست در این سیستمها و ثبت بنر خود و مشخصات سایت، شروع به تبلیغات بنری نمایند. استفاده از این نوع محتواها به عنوان تبلیغات، برای کسب و کارهای مختلف بسیار مفید و پربازده بوده است. در برخی وبسایتهای خبری و مجلات اینترنتی، این متد تبلیغاتی بسیار کاربرد دارد. تبلیغات فیکس درواقع همان آگهیهای تبلیغاتی هستند که در پایین یا بالای پنجره مرورگر ظاهر میشوند و معمولا تا زمانی که کاربر پنجره را نبندد این تبلیغات نمایش داده میشوند. مثلاً اکثر انسانها، افراد قدبلند و لاغر را زیباتر میدانند. تحقیقات نشان داده، فروش محصولات به کسانی که از کسب و کار شما مطلع هستند آسانتر از سایر افراد است.

دیدگاهتان را بنویسید