تبلیغات موثر برای جذب مشتری چگونه است؟

۵ـ آنالوگ بودن یکی دیگر از معایب تبلیغات تلویزیونی است! این یعنی قدرت بازاریابی انبوه(Mass Marketing) برای محصولات(FMCG) که فقط در توان تبلیغات تلویزیونی است. امروزه با ورود بسیاری از کسب و کارها به بازار رقابت، محصولات و خدمات متنوع زیادی متناسب با نیاز بازار تولید و عرضه میشوند. بدون شک برای مجموعه محصولات تند مصرف(FMCG) بهترین ابزار پروموشن، همان تبلیغات تلویزیونی است؛ اگر بخواهم مثالی بزنم باید با کمپین تبلیغاتی گروه صنعتی “لبنیات صباح” اشاره کنم که در طول ایام کرونا در اسفند ماه و فروردین ماه که تقریباً همه خانه نشین بودن بصورت تمام وقت بمباران تبلیغاتی کرد؛ در عرض کمتر از ۲ ماه چنان حجمه آتش تبلیغات این برند زیاد شد که در بیشتر محافل حرف از تبیلغات برند “لبنیات صباح” بود! یکی از معایب تبلیغات تلویزیونی نداشتن داشبورد مدیریتی است؛ در تبلیغات تلویزیونی وقتی کنداکتور پخش بسته شد، دیگر همه چیز تمام است؛ باید نشست و امیدوار بود که کمپین تبلیغاتی ما جواب خوبی بدهد! این در حالی است که در تبلیغات ویدیویی آنلاین می توان به آمار لحظه ای تمام بینندگان خود دست پیدا کرد.

همان طور که در چک لیست بالا نیز مشخص است معایب تبلیغات تلویزیونی بیش از مزایا آن است؛ اما این به این معنی نیست که تبلیغات تلویزیونی اصلاً جواب نمی دهد؛ هر چقدر هم میزان بینندگان تلویزیون در این سال ها کم شده باشد باز به عنوان یک رسانه فراگیر شناخته می شود. ضمن آنکه تبلیغات با مفهوم بازاریابی و مارکتینگ شباهتهای زیادی دارد و البته تفاوتهایی نیز دارد که آنها را از هم جدا میکند. البته باید به این مسئله هم اشاره کنم که در صورت وجود اشتباه و خطا در تولید محتوای خود، نمی توانیم جلوی آن را بگیریم و امکان دارد در عرض چند ساعت برند ما با خاک یکسان شود! اگر این چنین می اندیشید کاملاً در اشتباه به سر می برید چرا ؟ کاپلز روشهای تبلیغاتی خود را در سال ۱۹۳۲ در زمینهٔ تبلیغات منتشر کرد. امروزه شرکت ها به طیف گسترده ای از گزینه های تبلیغاتی دسترسی دارند. در واقع پکیج های ارزان تر بیشتر به درد افراد و شرکت هایی می خورد که تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اند و به این نوع از تبلیغات اعتماد ندارند. من در این مطلب می خوام تبلیغات اینترنتی و روش های مختلف تبلیغات در اینترنت رو خدمت تون توضیح بدم و توصیه می کنم حتما این مطلب رو تا آخر بخونید چون مسائلی وجود داره که افراد سودجویبه شما نمیگن و با بازی با واژه های سرتون کلاه میذارن !

اگر در منطقهای کوچک فعالیت میکنید و اکثر افراد ساکن در آنجا را میشناسید میتوانید کارتپستالهای جذاب با هدیههای کوچک یا پیشنهادهای تخفیف برای مشتریان ارسال کنید. در این بین کلیپ های زیادی را می توان مثال زد که در محیط فضای مجازی و بستر وب توانسته اند وایرال(viral) بشوند! در فضای نتورک ما می توانیم تعامل خود را با مشتریمان هدفمندتر کنیم. تبلیغات اینترنتی Internet advertising یا تبلیغات آنلاین Online advertising یکی از متد های تبلیغاتیه که همنطور از اسمش هم پیداست در این روش آگهی دهنده پیام تبلیغاتیش رو با استفاده از اینترنت به کاربران معرفی میکنه . انتشار کتب، لوح فشرده، بروشور و کاتالوگ به منظور معرفی شهرداری به شهروندان. کم نیستند شرکت ها و سازمان هایی که بخش عمده ای از بودجه تبلیغاتی خود را به ساخت کلیپ های تبلیغاتی فولکلوریک(Folklore) اختصاص داده اند! تبلیغات اینترنتی نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد شرکت ها بازی میکنه و به همین دلیل آژانس های تبلیغاتی غول دنیا مثه گوگل سالیانه میلیون ها دلار از تبلیغات اینترنتی کسب میکنن . از طرف دیگه اینترنت محدودیت زمانی و مکانی رو از بین برده به همین خاطر خیلی از شرکت ها و فروشگاه ها ترجیح میدن کسب و کارشون رو با استفاده از اینترنت مدیریت کنن .

تبلیغات اینترنتی داره کم کم جای تبلیغات کاغذی رو می گیره و شاید زیاد طول نکشه که دیگه در کوچه و خیابون تبلیغات کاغذی نبینیم . این صفحه معمولاً مربوط به سایتی که آگهی در آن قرار دارد نیست و مربوط به شرکتها و سایتهای دیگری است که تبلیغاتشان را در سایت موردنظر قرار دادهاند. یکسری از نتایج از اواسط صفحه به بعد هستند که بهطور طبیعی در صفحه اول گوگل قرار گرفتهاند و با کلمهای که سرچ کردم همخوانی دارند. به منظور آشنایی بیشتر با روش های بازاریایی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، به صفحه تبلیغات در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیدوگرام مراجعه فرمایید. ۹ـ از دیگر معایب تبلیغات تلویزیونی شبکه نشدن آن است! قابلیت شبکه شدن در بستر فضای مجازی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد تبلیغات ویدیویی آنلاین است. سازمان صدا و سیما یکسری ضوابط و معیارهای علنی و غیر علنی دارد که باید نویسندگان و کارگردانان آنها را رعایت کنند؛ این موضوع خود یکی از مهمترین معایب تبلیغات تلویزیونی است؛ فضای کار در تبلیغات ویدیویی آنلاین کاملاً باز است و کارگردان می تواند از انواع سوژه های روز جامعه خود بهره ببرد. آنهم با سیستم گزارش گیری فوق پیشرفته که قابلیت داینامیک بودن بالایی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید