تبلیغات موثر برای جذب مشتری چگونه است؟

اگرچه رسانههای چاپی چون روزنامههای کثیرالانتشار در حال باختن قافیه به اینترنت و تلویزیون هستند اما در ابعاد کوچک همچون تبلیغات محلی هنوز چاپ تراکت، بروشور، برچسب و… تابلو از نظر کیفیت چاپ (در صورتی که چاپی باشد)، جنس، استحکام نصب و تمیزی در وضعیت مطلوبی است؟ نصب تابلوهای چاپی، درج برچسب روی قفسهها و شیشهها، کارت ویزیت، تراکت و بروشور تبلیغاتی و فاکتور نمونههایی از این ابزارها هستند که یا در اصل تبلیغاتی هستند و یا جنبههای تبلیغی غیرقابلانکاری دارند. متأسفانه این کاغذها معمولاً به زشتترین شکل و با دست نوشته میشوند؛ حال آنکه با داشتن یک چاپگر ساده و ارزان میتوان تمام این کاغذها را بدون دغدغه و به شکلی که ضربهای به شخصیت کسبوکار نزند چاپ و نصب کرد. معمولاً اگر تبلیغات شما از حد معینی تجاوز کند مخاطبانتان را از دست میدهید. با این وجود همیشه مواظب باشید که مرز میان صمیمیت و بیاحترامی را رد نکنید. 1. یک بار برای همیشه تکلیف طراحی اقلام چاپی خود چون فاکتور، سربرگ و تابلو را روشن کنید. سوپرمارکتها ابزارهای چاپی گوناگونی را به کار میگیرند. با به وجود آمدن اینترنت و دسترسی عمومی به شبکههای اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و آنلاین، جای خود را در میان روشهای تبلیغاتی مرسوم گذشته باز کرده که اتفاقا باید گفت، تاثیر آن بسیار چشمگیرتر است.

از دیگر ویژگیهای تبلیغات آنلاین ، که باعث فراگیری بیشتر آن شده، کاهش هزینههای تبلیغات نسبت به بسیاری از روشهای تبلیغاتی گذشته است؛ با امکان تبلیغ در بستر فضای مجازی و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، حتی خودتان هم میتوانید دست به ساخت یک محتوا یا تیزر تبلیغاتی شوید. این لیست باید به تعدادی باشد که به راحتی با استعلام قیمت از آنها بهترین قیمت را به دست بیاورید. این شکل تحویل سفارش نهتنها نتیجه مطلوبی در تصویر برند شما ندارد بلکه بهشدت آن را مخدوش هم خواهد کرد. برای شروع، بهتر است در یکی از پلتفرمهای شبکههای مجازی، یک صفحه کاری یا تجاری باز کنید و محصولات خود را در آن به نمایش بگذارید. به همین دلیل هرچقدر درصد آن کمتر باشد، بهتر است. با وجود آن که تبلیغات آنلاین، شکل جدیدی از تبلیغات است، اما از زمان ابداع آن تاکنون، رشد فوقالعادهای داشته و توانسته شیوههای قدیمیتر و سنتی تبلیغات را کنار بگذارد که از عمدهترین دلایل آن، مزایایی است که این شیوهی نوین تبلیغات نسبت به شیوههای تبلیغات سنتی دارد. زمانی که شما از این وب سایت ها استفاده می کنید، قبل از پخش ویدئو فیلم کوتاه و یا تصویری به صورت تبلیغاتی برای شما پخش شده و بعد از آن برنامه مورد نظر شما پخش خواهد شد.

پس از آن، هنوز مدت زمان بسیاری نگذشته بود که تبلیغات در سایتها و فضای مجازی بسیار فراگیر شد و این شیوهی تبلیغاتی، به صورت کاملا هدفمند و گسترده، مورد توجه بازاریابان و صاحبان کسبوکار قرار گرفت و این مسیر نیز تا امروز ادامه داشته است. در وبلاگ خود در مورد موضوعات مرتبط با بخش خود صحبت کنید، اما فقط تبلیغ نکنید. این یکی از قدیمیترین اشکال بازاریابی است، که تلاش میکند بر عملکرد مخاطبان هدف خود نسبت به خرید، فروش یا انجام کار خاصی تأثیر بگذارد. اما با ذکر این نکته که شما فقط برای کسانی که بر روی لینک و یا بنر شما هزینه پرداخت می نمایید و هزینه های اضافی پرداخت نمی کنید متوجه خواهید شد که بر عکس یکی از بهترین روش تبلیغاتی بهینه و ارزان محسوب می شود. در مرکز آموزش جی ادوردز می توانید مقالات به روز و مرتبط با تبلیغ گوگل و دیگر ابزار ها را مطالعه نمایید و گوگل ادوردز را حرفه ای تر تجربه نمایید. 2. لیستی از چاپخانهها داشته باشید که در کمترین سرعت بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

همچنین انتخاب رسانه مناسب از اساسیترین موضوعات در هر تبلیغ است که قبلتر هم راجع به آن توضیحاتی ارائه شد. اما نکتهای که بیشتر از هر چیز دیگری میتواند به شما کمک کند؛ تجربه کاری خودتان است. به هر حال؛ اینکه چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری؛ نیازمند در نظر گرفتن برخی نکات بوده که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. فقط باید از یاد نبریم که هر ارتباطی قواعدی دارد بد نیست درزمینهٔ کار با شبکههای اجتماعی چون اینستاگرام و پیامرسانهای اینترنتی چون تلگرام نیز نکات زیر را مدنظر قرار دهید. با وجود پیشرفت فناوریهای ارتباطی و فراگیری روزافزون رسانههای مبتنی بر وب و موبایل، هنوز هم رسانههای چاپی -بخصوص در ابعاد محلی- از اهمیت ویژهای برخوردارند. معمولاً تبلیغات چاپی به همان سرعت که پخش میشوند به سطل زباله و جوی آب نیز سرازیر میشوند زیرا که هیچ حرف جدیدی برای گفتن و هیچ مشوقی ندارند. ازاینرو است که رعایت نکات زیر در زمینه اقلام چاپی یک سوپرمارکت ضروری است. یکی از راههای کمهزینه و بسیار کارآمد برای تبلیغ در سطح محلی، ارسال پیامک است. کارآمد و مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید