انواع تبلیغات چیست؟

بازاریابی و تبلیغات از طریق انیمیشن ها یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین نوع تبلیغات است. هدف از این نوع تبلیغ، صرفاً شناساندن محصول به مشتری و دادن اطلاعاتی ازجمله محل فروش بوده است. این نوع تبلیغ در بعضی از مؤسسات غیرانتفاعی مثل خیریهها، بنیادها، انجمنها، بیمارستانها، مؤسسات مذهبی و… این تبلیغات مستقیما محصولات Dove را تبلیغ نمیکند، اما داستان برند را بازگو میکند. در برنامهریزی استراتژیک برای یک کمپین تبلیغاتی، باید جهت و محدوده کاریمان را در ابتدا برای کل مدتزمان تبلیغ مشخص کنیم تا به چشمانداز و هدف تعیینشده برسیم. این مدل از تقویم به علت سایز بزرگی که دارد و طرحی که بر روی آن چاپ می شود، همیشه تداعی گر خاطرات خوش برای بینندگان آن است و به صورت تک برگ، ۴ برگ و ۱۲ برگ چاپ می شود. تبلیغات روشی است که از طریق آن می توانید محصولات و برند خود را به مردم نمایش دهید و از طریق آن کسب و کار خود را رونق بخشید. اما نکتهای که بیشتر از هر چیز دیگری میتواند به شما کمک کند؛ تجربه کاری خودتان است. گوگل برای تبلیغات خود، دو شبکۀ تبلیغاتی بزرگ دارد که بر اساس نیاز کاربر، هر کدام را به کار میگیرد و تبلیغات را در آن نمایش میدهد.

از انواع تبلیغات در فضای مجازی نیز می توان به تبلیغات نمایشی یا CPM، تبلیغات کلیکی یا CPC، تبلیغات CPA، تبلیغات به ازای نرخ فروش CPL، تبلیغات CPO، تبلیغات CPS و تبلیغات CPI اشاره کرد. اینگونه از تبلیغات بیشتر در فضای دیجیتال و اینترنت با عنوانهای تبلیغات دیجیتال و تبلیغات اینترنتی مورداستفاده قرار میگیرد. در اینگونه پیامها شما با تأکید بر یکی از ویژگیهای برتر محصول، سایر رقبا را از رقابت بر سر این ویژگی از میدان بیرون میکنید؛ گویی که تنها محصولِ شما از این ویژگی برخوردار است. به عنوان یکی از کاربردی ترین شیوه های تبلیغاتی رایج، برای صاحبان مشاغل خرید تقویم رومیزی از اهمیت فراوانی برخوردار است. بهمرورزمان و با به وجود آمدن کالاها و خدمات شبیه به هم، اما با برندهای متفاوت، مردم نیاز به شناختن دقیقتر هر محصول داشتند؛ بنابراین اهمیت تبلیغ بهمرورزمان بیشتر از گذشته شد. بهمرور زمان هر مقولهای دچار تغییرات میشود؛ راه و روشها و انواع تبلیغات هم بنا به دلایل مختلف ازجمله سلیقه و نیازهای جامعه، مدام در حال تغییر است؛ بنابراین در این قسمت تعریف مدرنی از تبلیغ ارائه میدهیم. هنگامی که در نظر داشته باشید در مهمانی یا پیکنیک چه نوشیدنی بخورید، کوکا کولا میخواهد به آنها فکر کنید.

تبلیغی که افراد را از نظرگاه عاطفی تحت تأثیر قرار میدهد، آنها را بیشتر به خرید محصولات ترغیب میکند. به دلیل هنری بودن تبلیغ در این بازه زمانی، این دوره به «دوره طلایی» معروف است. در تبلیغ باید کالا یا خدمت موردنظر بهصورت واضح و شفاف به مخاطب شناسانده شود. بعد از شناساندن و دادن اطلاعاتی از محصول، در مرحله متقاعد کردن قصد داریم که مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل شوند و از محصولات و خدمات ما استفاده کنند. او همچنین مفهوم نام تجاری (برند) را بهعنوان راهکاری برای هویت دادن به یک محصولِ منحصربهفرد و فروش آن به کار برد. امروزه و در قرن ۲۱ به جایی رسیدهایم که تبلیغ رکن اصلی بازاریابی در هر کسبوکاری است. از سنگ نوشتههای هزارههای قبل تا روزی که کاغذ از درخت پاپیروس بوجود آمد؛ انسانها در هر زمینهای از ابزار «تبلیغات» بهره بردهاند. اگر جمیع فعالیت های بازاریابی را در وجود یک درخت خلاصه کنیم، هرکدام از اندام های این درخت که یکی از اعمال حیاتی(organic) آن را انجام میدهند، بر یکی از فعالیت های بازاریابی منطبق هستند. دنیای یک شرکت تبلیغاتی و مدیریت آن در سالهای پس از جنگ جهانی دوم بهسرعت توسعه یافت. پس بد نیست بهطور کلی با مفهوم آن و انواع تبلیغات آشنا شویم.

پس از انقلاب صنعتی اروپا، تحولات عظیمی در قسمتهای مختلف صنعت اتفاق افتاد. انقلاب صنعتی و اختراع صنعت چاپ، عده زیادی از افراد را به آموختن سواد ترغیب کرد. زمان آغاز سال نو، همه به دنبال آن هستند که از تعطیلات سال آینده آگاه شوند و این بهترین فرصت برای شرکت ها و ارگان است که از این طریق برند و محصولات خود را به همگان معرفی کنند. به همین دلیل ابزار تقویم دیواری جدید یکی از بهترین ابزارها برای معرفی و تبلیغ برند شما است. در این دوره در اروپا کیفیت بصری تبلیغ یا همان تصاویری که در تبلیغها توسط یک شرکت تبلیغاتی به کار گرفته میشد، بسیار پیشرفت کرد؛ زیرا هنرمندان تصویرگر مانند تولوز لاوتک (Toulouse-Lautrec)، اوبری بیرسلی (Aubrey Beardsley) و آلفونس موچا (Alphonse Mucha) کارهای تصویرگری یا هنری خود را در این راه بهکار گرفتند. 6 اکتبر 1927 شرکت برادران وانر نخستین فیلم ناطق خود را ساخت که در آن خواننده جاز میخواند از آن زمان نمایشنامهنویسان برادوی وارد کار سینما شدند. در این بخش می خواهیم به پنج مفهوم معروف تبلیغاتی که می توانند تبلیغات شما را تاثیرگذارتر کند و مستقل از روش تبلیغاتی و کانال های آن است بپردازیم. به این معنی که آن برندها در بازار خود، ملکه ذهن افراد هستند و افراد در انتخاب خود از بین چند گزینه، آن برندها را ترجیح میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید