انواع تبلیغات: راهنمای کامل تبلیغ در سال 2022 – جی ادز

امروزه استفاده از بنر تبلیغاتی یکی از رایجترین تبلیغات اینترنتی و آنلاین است. طبق گفته Statista بیش از 4 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده میکنند. تبلیغکنندگان زیادی در تبلیغاتِ خود از احساس ترس مخاطبان استفاده میکنند تا آنها را به خرید محصول ترغیب کنند. درنهایت باید پیام و تبلیغ به گونهای مخاطب را ترغیب کند که به تصمیم مخاطب برای خرید محصول منجر شود. هر مشتری در ذهن خود یک نقشه شناختی دارد تا محصولات مختلف را با یکی از ویژگیهای خاص آن محصول شناسایی کند. هرکدام از استراتژیهای پیام گفتهشده، شامل راهبردهای شناختی، عاطفی و مفهومی تأثیری خاص بر مخاطب خواهد گذاشت؛ این تأثیرات از آگاه کردن و دادن اطلاعات به مخاطب، تأثیرگذاریهای عاطفی و احساساتی، ترغیب کردن مخاطب شروعشده و درنهایت به خرید منجر میشود. بسیاری از کارشناسان و محققان معتقدند که تبلیغ با استراتژیهای عاطفی به برندسازی قویتری منجر خواهد شد. استراتژیهای شناختی شامل ۵ دسته است: پیامهای عمومی، پیامهای پیشگیرانه، پیشنهادهای فروش منحصربهفرد، اغراق در پیام، پیامها و تبلیغات مقایسهای. آنها باید درباره نرخ رسانه، زمان و برنامههای مربوط به تبلیغ با نمایندگان فروش مذاکره کنند. برای مثال در بازار ایران اگر از افراد درباره برندهای غذای فوری بپرسید، از اولین گزینههایی که در ذهن افراد میآید فستفود هایدا است.

با اینکه سایر خمیردندانها با حفرههای دندان مبارزه میکنند اما شرکت کرست برای اولین بار این موضوع و پیام را مطرح کرد. استفاده از جذابیتهای عاطفی در پیامهای تبلیغاتی به سه دلیل اتفاق میافتد: اول اینکه مخاطبان در حالت عادی ممکن است تبلیغ را نادیده بگیرند؛ دوم به این دلیل که احتمال نادیده گرفته شدن تبلیغی با مضامین عقلانی زیاد است؛ دلیل سوم و مهمترین دلیل این است که تبلیغات عاطفی میتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و پیوندی عاطفی بین مخاطب و برند ایجاد کند. در حالت کلی روانشناسی تبلیغات و رسانه، بحثی پیچیده و گسترده است. تبلیغات نیتیو به شکل گسترده ای در وب سایت های ایرانی دیده میشود. با توجه به استفاده گسترده از اینترنت، میتوان مصرفکنندهها را با استفاده از رسانههای اجتماعی به سمت تماشای تلویزیون سوق داد. رسانههای چاپی جزو رسانههای مهم سنتی محسوب میشوند. برای معتقدین (believers) باید تبلیغی را مدنظر قرار دهیم که بر ارزشهای سنتی و وطنپرستانه تمرکز کند و همینطور درمورد بازماندگان باید دقت کنیم که این دسته از افراد به امنیت و سلامتشان بسیار اهمیت میدهند و بیشتر هم به دنبال اجناس تخفیفدار هستند.

هر مصرفکننده و مخاطب بعد از دیدن تبلیغ در ذهن خود استدلالی انجام میدهد و سپس تصمیم به خرید یا عدم خرید میگیرد؛ در پیام عاطفی، تبلیغکننده باید با تأثیرگذاری بر روند استدلال مخاطب، بر تصمیم او برای خرید محصول اثر بگذارد. تبلیغات عاطفی باعث میشود که مصرفکنندگان و مخاطبان از برند خوششان بیاید و احساسات مثبتتری نسبت به برند داشته باشند و مجموع این احساسات منجر به خرید محصول و انتقال مؤثرتر پیام خواهد شد. 2005: از یوتیوب و فیس بوک (تنها برای دانشجویان) رونمایی شد. روزهایی قبل از تکامل تلویزیون ، تبلیغات چاپی منبع اصلی تبلیغات بود و به عنوان یکی از مؤثرترین رسانه ها شناخته می شد. طبق تحقیقات، پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۰ تلویزیون ۳۰ درصد از کل مصرف رسانهها را تشکیل دهد، درحالیکه رسانههای دیجیتالی ۵۶ درصد آن را شامل میشود. شبکه نمایش گوگل با میلیونها وبسایت، وبللاگ، اپلیکیشنهای موبایل و رسانههای دیگر به 90 درصد کابران اینترنت دسترسی دارد.

رسانههای مناسب برای این دست از تبلیغات، معمولاً رسانههای چاپی و اینترنتی (تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال) هستند؛ چون در اینگونه رسانهها فرصت کافی برای ارائه دلایل منطقی و تحلیل مخاطبان وجود دارد، اما رسانههایی مانند رادیو و تلویزیون پردازش پیامها را برای مخاطبان دشوار میکند. یکی از مزایای دیگر تلویزیون هزینه کم آن به ازای هر نفر از مخاطبان است. به ازای هر عملی که کاربر با وارد شدن به تبلیغ شما انجام دهد، مبلغی به سایت میزبان پرداخت میکنید. در این راستا لازم است که ساختن چهره برند خود را با افزایش آگاهی مشتریها از برند شروع کنیم. شما میتوانید تبلیغ خود را در مجلات اختصاصی همان موضوع چاپ کنید؛ طبیعتاً افرادی که مجلات اختصاصی میخوانند از مهمترین اعضای بازار هدف شما هستند. ازلحاظ روانشناسی و با بررسی مغز انسان، اگر شما نام برند را در سمت راست تبلیغ خود قرار دهید، تأثیر بیشتر و عمیقتری بر مخاطب خود خواهید گذاشت. بیلبوردها با مقیاس بزرگتر، تبلیغات چاپی را در بر گرفته اند. به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت آمریکایی گوگل اعلام کرد خدماتش برای تبلیغات فروش آنلاین در روسیه را متوقف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید