اجازه بدید با یک مثال بررسی کنیم

به همین دلیل تبلیغات یک استراتژی است که بیشتر توسط شرکتهای بزرگ استفاده میشود. شرکتهای زیادی مثل شما هستند که دوست دارند با همین کلمات کلیدی صدر جدول نتایج باشند و برای این از گوگل ادز استفاده میکنند. سایت های معرفی مشاغلی وجود دارند که می توانید کسب و کار خود را در آن ها ثبت کنید. این احساسات یا اهداف را از طریق داستان ها یا فیلم ها در تبلیغات خود ایجاد کنید. دستیابی به مشتری از طریق این کمپین ها سخت تر از سایر کمپین هاست. تبلیغات می تواند بعنوان عنصری استراتژیک و کاربردی بمنظور فروش بیشتر و شناساندن مجموعه به مشتری در مقیاس بین المللی مورد توجه قرار گیرد،این عامل بک مزیت سودمند برای تبلیغات در مقایسه با سایر روشهای یازریابی است.در کنار ایجاد وجهه مساعد،تبلیغات مطلوب می تواند اعتیار یک مجموعه را نیز مدیریت کند،موضوعی که برای هر مجموعه ای اهمیت دارد. برندهایی مانند Maybelline این مفهوم را به خوبی درک میکنند و از آن برای مزیت تبلیغاتی خود استفاده میکنند. علاوه بر این شما میتوانید با در نظر گرفتن نوع جایگاه تبلیغاتی خود، از انواع تبلیغات بنری، همسان، جایزهدار، ویدئویی و تمامصفحه مناسبترین گزینهها را برای اپلیکیشن خود انتخاب کنید و نمایش دهید. تیبلیغات محصول کار واحد روایط عمومی است با توجه به این موضوع که محتوا و اطلاعات مورد نظر توسط این واحد در اختیار رسانه های اصلی و نوپا و سایر افراد تاثیرگذار مانند بلاگرها و اینفلوِئنسرها قرار داده می شود.در واقع روایط عمومی اطلاعات ارزشمند و مفیدی را که سازمان و یا شرکت دوست دارد بواسطه آنها شناخته شود بدون ترغبیب واضح و ملموس به خرید در اختیار مخاطب قرار می دهد که طبیعتا شناخت و اعتبار کافی را برای مجموعه به ارمغان می اورد.گرونیگ عقیده دارد بمنظور آنکه کارشناس تبلیغات بتواند در توزیع پیام و جا انداختن مفهوم مورد نظر خود موفق عمل کند نیاز به همفکری و ایجاد رابطه کاری تنگاتنگ و نزدیک با واحد روابط عمومی دارد.کنت همچنین می افزاید که تبلیغات سعی می کند توجهات مشتری را بسمت خود جلب کند در خلال اینکه اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیتها،رویدادها و مناسبتها که از سمت روابط عمومی می آید رایطه ای مستحکم با مشتری را شکل می دهد.

برای طراحی یک کمپین خوب و مؤثر، لازم است که عوامل مختلفی در سازمان دستبهدست هم دهند تا بتوان کارها را سازماندهی کرد و به اهداف کمپین رسید. تبلیغات آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص هر نوع کالا،محصول،خدمات و ویژگی های شرکت یا سازمان است.بطور معمول انتقال اطلاعات از منبع به گیرنده مورد نظر نوعی از تبلیغ است که بیشتر اوقات رسانه این امر را محقق می سازد.عناوین تبلیغ شامل افراد،محصولات،خدمات،سازمانها و حتی فعالیتهای هنری و تفریحی می شود. همچنین هزینههای تولید تبلیغات، بنر، لوگو یا هر چیز دیگری که برای انجام این دو فعالیت نیاز دارید را هم میتوانید در ذیل مجموعه هزینههای صرف شده برای فعالیتهای بازاریابی خود در نظر بگیرید. بابک برعکس علی، یک سایت آموزشی دارد که در حوزه هنر و معماری فعالیت میکند. این سایتها اغلب به صورت رایگان یا با دریافت هزینهای بسیار کم آگهی شما را برای مدتی طولانی درج میکنند و تعداد زیادی از کاربران که واقعا به خدمات شما نیاز دارند آن را خواهند دید. به هر حال ابزارهای زیادی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر، پینترست و یوتیوب وجود دارند که در ادامه برخی از کاربردیترین شبکهها را بررسی میکنیم.

البته نرخ تعامل در اینستاگرام نسبت به سایر شبکههای اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک بالاتر است و بهتر است از آن استفاده کنید. به هر حال این تصاویر به اشتراک گذاشته میشوند و علاوه بر اینکه تعامل شما را بالا میبرند، باعث افزایش لیدها و مشتریان هم میشوند. حتی وقتی که مشتریان دنبال چیزی میگردند، آنها را به سمت هدفشان هدایت کنند و به گام بعدی که انتخاب است، بفرستند. هر از چند گاهی یک تبلیغ مفهومی ارائه میشود که بسیار درخشان است و مردم را گول می زند که فکر کنند این یک طراحی رسمی است. توصیه میکنیم که از چند روش مختلف به صورت موازی استفاده کنید و مخاطبین هر یک از آنها را به سمت کانال دیگر سوق دهید. امروزه شرکتهایی موفق هستند که برند آنها در بازار شناخته شده باشد. به همین دلیل بازار تبلیغات در آن داغ است و اکثر کسب و کارها، به خصوص پس از اپیدمی کرونا به این شبکه روی آوردهاند. چون اکثر پلتفرمهای دیگر مانند توئیتر، فیسبوک و یویتیوب فیلتر هستند و همه کاربران اینترنت فعلا به سمت این برنامه هجوم آوردهاند.

در این دوران بیش از 5 میلیون نفر در خانه به اینترنت متصل بودند. هزینه تبلیغات در پینترست بر اساس کلیکها و مشابه دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام است و حداقل نرخ ۰.۱ دلار به ازای هر کلیک را پیشنهاد میدهد. البته فراموش نکنید که این برنامه همانند گوگل و برخلاف فیسبوک و اینستاگرام، بر اساس کلمات کلیدی کار میکند و باید روی این موضوع بیشتر وقت بگذارید. اینستاگرام و فیسبوک به ارتباط تبلیغات شما بر اساس کاربرانی که آنها را میبینند، امتیاز میدهند. همچنین اکثر کاربران، زن و جوان هستند که این موضوع، نوع محصولات محبوب آنها را بهتر مشخص میکند. گوگل برای مشخص کردن رتبهها از دو شاخص استفاده میکند. پس نکته دوم تبلیغات هم مشخص شد. البته زمان تبلیغات هم اهمیت دارد؛ مثلا قبل از کریسمس، ولنتاین و هالووین قیمتها ممکن است بیشتر شوند؛ اما احتمالا خریدها هم افزایش پیدا میکنند. انتخاب بهترین روش تبلیغات اینترنتی کمی سخت است و نمیتوان بهترین روش بازاریابی محصول را از بین مواردی که گفته شد، پیدا کرد. صفحه فرود اغلب صفحهای است که کاربر با کلیک روی دکمه “افزودن به سبد خرید”، “پرداخت” یا pop-up به آن وارد میشود. این پیام در واقع یک فراخوان یا call to action عمومی است که قرار است در چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را مجاب کند که با این محصول تجربه بهتری خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید